بیمار بدحال نوشهری با بالگرد اورژانس به ساری منتقل شد
عکس آرشیوی است

ساری - ایرنا - سخنگوی اورژانس مازندران از اعزام یک بیمار بد حال از شهرستان نوشهر با بالگرد اورژانس هوایی به ساری خبر داد و گفت: به علت وضعیت جسمی این فرد، امکان انتقال با آمبولانس و زمینی ممکن نبود.

ذکریا اشکپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بیمار مرد ۴۱ ساله ایی بود که به علت اصابت چاقو به قفسه سینه و انجام اقدامات درمانی تخصصی مورد نیاز از بیمارستان شهید بهشتی نوشهر به بیمارستان امام خمینی (ره) ساری انتقال داده شد.

وی اضافه کرد: امکان انتقال او جهت مراقبتهای ویژه درمانی توسط خودروی آمبولانس نبود، لذا با هماهنگی از ظرفیت بالگرد اورژانس هوایی برای انتقال مصدوم استفاده شد.

اشکپور افزود: با توجه به نبود امکانات که در شهرستان از بالگرد اورژانس هوایی برای انتقال بیمار به مرکز استان استفاده می شود.

وی گفت : این بیمار ساعتی پیش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل شد و حال عمومی او مناسب است.

سخنگوی اورژانس مازندران تاکید کرد: بیمارانی که با خودرو یا بالگرد به مراکز درمانی استان منتقل می شوند، تحت مراقبت ویژه تیم اورژانس همراه، هوایی و تیم پروازی قرار می گیرند.

استفاده از اورژانس هوایی در سرعت انتقال و امداد و نجات بیماران بدحال، تصادفی و مصدوم تأثیر بسزایی دارد.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۹۸ پایگاه جاده ای، شهری و هوایی دارد که حدود ۱۵۰ دستگاه آمبولانس در این پایگاه ها مشغول به خدمات هستند و این نهاد ماهانه ۱۱تا ۱۲هزار ماموریت انجام می دهد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha