۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 1414
کد خبر: 85028081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور: شفافیت حق مردم و تکلیف حاکمیت است

اردبیل-ایرنا- قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور شفافیت را حق مردم و تکلیف حاکمیت عنوان کرد و گفت: رفع تعارض و ایجاد شفافیت در امور کلید واژه موفقیت هر سازمان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد رحمانیان در آیین تکریم و معارفه بازرسان جدید و سابق استان اردبیل ضمن قدردانی از حضور آگاهانه و با بصیرت مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن اظهار کرد: در تاریخ پس از انقلاب ریزش‌ها و رویش‌های بی شماری داشتیم و همه اینها موجب محکم‌تر شدن ریشه های انقلاب شده است.

وی افزود: امروز این درخت تنومند از هجمه‌های بیشماری از جمله جنگ و تحریم و... سربلند و افتخارآمیز بیرون آمده است و با حمایت‌ها و بصیرت مردم تمام توطئه‌های دشمن با شکست مواجهه شده است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور یادآور شد: انقلاب اسلامی، انقلابی است که تاکنون دشمنان نتوانستند کوچکترین انحرافی در مسیر آن بوجود آورند و بحمدالله این نظام در سایه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و پشتیبانی ملت شریف ایران توانسته در عرصه‌های مختلف نظامی، اقتصادی و...، از کشورهای ‌پیشرو و قدرتمند در منطقه و جهان باشد.

رحمانیان در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به وظایف و رسالت‌های سازمان بازرسی، نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و نظارت بر حسن جریان امور را دو وظیفه سنگین سازمان بازرسی عنوان کرد و گفت: هر چند نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات از وظایف ذاتی و اصلی سازمان است اما نظارت بر حسن جریان امور از آن هم مهمتر بوده و شامل گردش آسان، سریع و بهتر کارهاست.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر حسن جریان امور باید به نحوی باشد که روند فعالیت‌ها و خدمات در دستگاه‌ها و نهادها به بهترین شکل ممکن انجام شود و تحقق این امر هدف نهایی هر دستگاه و سازمان است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه رفع تعارض و ایجاد شفافیت در امور کلید واژه موفقیت هر سازمان است، گفت: شفافیت حق مردم و تکلیف حاکمیت است.

رحمانیان افزود: یکی از راه‌های ایجاد شفافیت الکترونیکی کردن امور است که علاوه ایجاد شفافیت تسریع و تسهیل در رسیدگی و پیشبرد امورات مردم را به دنبال می‌آورد.

وی شایسته سالاری را مهمترین رکن در کارآمدسازی دستگاه‌ها و نهادها عنوان کرد و گفت: اعتقاد به اصل ولایت فقیه، داشتن روحیه جهادی، تعهد، صداقت، حس مسئولیت، خلاق، مبتکر ، فساد ستیز، قانونمند و...، را از مهمترین شاخصه‌های یک مدیر موفق است.

قائم مقام سازمان بازرس کل کشور حمایت‌های قضایی از سرمایه‌گذاری و دفاع از حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال را از موضوعات بسیار مهم در دستگاه قضایی ذکر کرد که باید برای تحقق آن بیش از پیش فعالیت نمود.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های کاظمی الموتی بازرس سابق استان، علی رمضانپور بعنوان بازرس جدید استان فعالیت خود را آغاز کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha