۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85020079
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موج بارشی جدید در راه کردستان است

۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85020079
موج بارشی جدید در راه کردستان است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: براساس پیش بینی‌های انجام شده موج جدید بارشی از امروز یکشنبه وارد استان می‌شود و تا اواخر هفته جاری فعالیت خواهد داشت.

علی پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی، از امروز یکشنبه تا روز پنجشنبه به تناوب شاهد فعالیت موجی در نیمه غربی کشور خواهیم بود که موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد، در بعضی از ساعات بارش برف و باران(اغلب برف) و در ارتفاعات و گردنه‌های استان کولاک و امکان ریزش بهمن می شود.

وی افزود: بارش‌ها در این مدت از نظر مقدار برای نیمه غربی استان از قبیل شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد و غرب شهرستان‌های سقز، دیواندره، کامیاران و سنندج طی بازه زمانی اواخر وقت فردا دوشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه قابل توجه است.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان با بیان اینکه این شرایط موجب اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی و انسداد معابر در مناطق یاد شده خواهد شد، یادآور شد: بارش‌ها برای امروز یکشنبه بیشتر در نیمه غربی استان رخ می دهد و برای فردا دوشنبه در طول روز از شرایط بارش کاسته می شود.

وی یادآور شد: از لحاظ دمایی نیز برای امروز و فردا(یکشنبه و دوشنبه) میانگین دمای شبانه روزی چهار تا ۶ درجه افزایش یافته و از شدت سرما کاسته می شود اما از روز سه شنبه تا آخر هفته بتدریج شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه ای میانگین دما و حاکم شدن یخبندان شبانه و صبحگاهی در سطح منطقه (بخصوص برای صبح روزهای پنجشنبه و جمعه) خواهیم بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha