۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85106305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های پراکنده برخی از مناطق کردستان را در بر گرفت

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبر: 85106305
بارش‌های پراکنده برخی از مناطق کردستان را در بر گرفت

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: براساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، با ورود امواج ناپایدار از نیمه غربی کشور، بارش‌های پراکنده باران از ظهر امروز در برخی از نقاط استان اغاز شد.

علی پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی هواشناسی نشان می دهد به تدریج از امروز سه‌شنبه تا ظهر فردا چهارشنبه شاهد عبور موجی زود گذر از نیمه غربی کشور باشیم که موجب ابری شدن آسمان، وزش باد، در پاره ای نقاط رگبار باران و رعدو برق و در برخی نواحی بارش تگرگ خواهد شد.

وی افزود: انتظار می رود مقدار بارش‌ها برای بعدازظهر امروز تا صبح فردا و در مناطق جنوبی، شرقی و مرکزی استان قابل توجه تر باشد که با توجه به ماهیت رگباری بارش های بهاری سبب آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه‌ها بخصوص در مناطق یاد شده می‌شود.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان ادامه داد: از روز پنجشنبه تا روز شنبه هفته آینده جو استان نسبتا پایدار بوده و پدیده غالب افزایش پوشش موضعی ابر و وزش باد در بعدازظهرها است.

به گفته وی از لحاظ دمایی نیز از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده میانگین دمای شبانه روزی بتدریج چهار تا ۶ درجه افزایش داشته(بخصوص در طول روز) و هوای سطح منطقه گرم تر می شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha