۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۴۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85071261
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای کردستان افزایش می‌یابد

۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۴۸
کد خبر: 85071261
دمای هوای کردستان افزایش می‌یابد

سنندج-ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، از روز یکشنبه جوی نسبتا پایدار بر استان حاکم شده و دمای هوا از دوشنبه افزایش می یابد.

علی پناهی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، برای امروز شنبه همچنان امکان بارش های پراکنده در برخی از نقاط غربی و شمالی استان وجود دارد.

وی افزود: از فردا یکشنبه تا روز چهارشنبه جو استان نسبتا پایدار بوده و پدیده غالب طی این مدت رشد موضعی ابر و وزش باد اغلب در بعدازظهرها به ویژه برای امروز و فردا قابل توجه پیش بینی شده است.

معاون توسعه هواشناسی کردستان ادامه داد: از لحاظ دمایی نیز همچنان یخبندان شبانه و صبحگاهی برای صبح فردا و با شدت کمتر برای صبح روز دوشنبه بر سطح استان حاکم است.

به گفته پناهی از روز دوشنبه تا آخر هفته میانگین دمای شبانه‌روزی به تدریج هشت تا ۱۰ درجه افزایش داشته و هوای سطح منطقه گرم‌تر خواهد شد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha