۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۵۷
کد خبر: 84963148
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سرما تا پایان هفته جاری میهمان استان سمنان است

سمنان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: جبهه هوای سرد طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در استان ماندگار است و بارش پراکنده برف و باران در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

ایرج مصطفوی عصر سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: تغییرات دما در استان سمنان روزهای پایانی هفته جاری محسوس نیست و فقط رشد ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بر پایه تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی بارش‌های پراکنده باران و برف در ارتفاعات، وزش باد در برخی نقاط از جمله پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان برای پایان هفته است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اظهار داشت: با توجه به تداوم شرایط پایدار، سکون جو و انباشت آلاینده‌ها در سطح زمین، افزایش تدریجی و ناچیز غلظت غبار و آلاینده های جوی، پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به دمای کمینه و بیشینه امروز (سه‌شنبه) شهر سمنان به میزان یک و ۱۰ درجه سانتیگراد، افزود: نوسان دمایی این شهر تا پایان هفته بین یک تا ۲ درجه خواهد بود.

مصطفوی یادآور شد: سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است.

اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه اصلی هواشناسی (سینوپتیک)، ۱۵ ایستگاه اقلیم‌شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران می‌توانند باید ارسال پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر به شماره ۲۰۱۳۴، در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کدهای ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ به شماره ۲۰۱۳۴ ارسال شود، همچنین می‌توان به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha