هشدار زرد هواشناسی و ورود سامانه بارشی از چهارشنبه به استان سمنان

سمنان-ایرنا- اداره‌کل هواشناسی استان سمنان نسبت به ورود سامانه بارشی از بعدازظهر فردا (چهارشنبه) تا جمعه بیست و هشتم آبان ماه جاری برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز هشدار زرد اعلام کرد.

ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: براساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی وارد استان می‌شود و شرایط نامساعد جوی تا جمعه ادامه دارد.

وی افزود: بارش‌های پراکنده باران در ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط استان و بارش پراکنده برف و باران در ارتفاعات و نواحی شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: اختلال در تردد در محورهای استان سمنان به دلیل بارش باران، باد شدید، رگبار، رعد و برق، کاهش دید به دلیل مه‌آلودگی، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها، مهمترین مخاطرات شرایط نامساعد جوی از سوی هواشناسی استان سمنان اعلام است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: مهمترین توصیه‌های هواشناسی در این مدت خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، لایروبی شبکه آبراه‌ها، خودداری از تردد و توقف خودرو زیر درختان خشک، ساختمان‌ها و سازه‌های در حال ساخت، توجه به استحکام تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها است.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر با یک درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان سمنان بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: کمینه دمای هوای شهر سمنان هفت و بیشینه ۱۷ درجه سانتی‌گراد برای فردا پیش بینی می شود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha