۱۰۸ ورزشکار جانباز و معلول خراسان رضوی رقابتهای بین المللی را تجربه کرده‌اند

مشهد-ایرنا-رییس هیات جانبازان و معلولان خراسان رضوی گفت: جانبازان و معلولان این استان استعدادهای بسیار خوبی در عرصه ورزش دارند به طوری که ۱۰۸ نفر از آنان تجربه حضور در رقابت های بین المللی را دارند.

مصطفی صفایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد ورزشکار، رقابتهای مختلفی از جمله مسابقات آسیایی، آسیا اقیانوسیه، پاراآسیایی، پاراالمپیک و باشگاه های آسیا و جهان را تجربه کرده اند.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از هزار و ۵۰۰ ورزشکار جانباز و معلول در خراسان رضوی فعالیت می کنند که ۸۰۰ نفر از آنان به صورت سازمان یافته و حرفه ای فعالیت های ورزشی را انجام می دهند.

رییس هیات جانبازان و معلولان خراسان رضوی گفت: کسب مدال های خوش رنگ آسیایی و جهانی نیز از دستاوردهای مهم این ورزشکاران است که بیشتر آنها در رشته های والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و تیراندازی به دست آمده است.

۱۰۸ ورزشکار جانباز و معلول خراسان رضوی رقابتهای بین المللی را تجربه کرده‌اند

صفایی افزود: این دستاوردها در حالی رقم خورده است که حتی یک ورزشگاه مخصوص جانبازان و معلولان در خراسان رضوی ایجاد نشده و تنها یک مجموعه ورزشی به صورت اجاره ای در اختیار آنان است.

وی استعداد یابی را مهمترین اولویت این هیات دانست و اضافه کرد: توجه به استعدادها و توانایی های ورزشی معلولان به ویژه در حاشیه شهر مشهد بسیار حائز اهمیت است و می توان از این ظرفیت برای قهرمانی های مختلف بهره گرفت.

رییس هیات جانبازان و معلولان خراسان رضوی فقدان درآمد پایدار را دلیل عدم حمایت های کافی از ورزشکاران معلول دانست و گفت: توسعه تیم های استان و شهرستان ها و تقویت ورزشکاران ملی و المپیکی استان نیازمند وجود حامی مالی است که امیدواریم حامیان مالی و یا خیران در این مسیر قدم بگذارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha