توجه بيشتر مسوولان به ورزش جانبازان و معلولان ضروري است

مشهد- مربي تيم ملي دو و ميداني جانبازان و معلولان كشور خواستار توجه بيشتر مسوولان به ورزشهاي جانبازان و معلولان شد.

'هرمزراد صادقی نیا' روز دوشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی و ورزشی ثامن الحجج (ع) در مشهد، افزود: امكانات سخت افزاری و نرم افزاری برای ورزشكاران دو و میدانی جانبازان و معلولان در حد بسیار پایینی قرار دارد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره كل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی ، وی ادامه داد: ورزشكاران جانباز و معلول در بخش دو و میدانی از استعدادهای زیادی برخوردارند و كسب مدالهای بسیار در مسابقه های كشوری و بین المللی از مصادیق بارز این امر است.

وی افتخارآفرینی ورزشكاران جانباز و معلول دو و میدانی كشور در مسابقات پارالمپیك 2012 لندن را یاد آور شد و گفت: در صورت حمایت های بیشتر مسوولان ورزات ورزش و جوانان موفقیت های این تیم در عرصه های مختلف جهانی افزایش می یابد.

مربی تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولان كشور ابراز امیدواری كرد: در مسابقات پارالمپیك 2016 برزیل، تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولان مدال های بیشتری را برای كشور كسب كند و بر افتخارات خود بیفزاید.

صادقی نیا، استان خراسان رضوی و مشهد را یكی از قطب های اصلی ورزش جانبازان و معلولان كشور به ویژه در زمینه دو و میدانی دانست.

او بیان كرد: با این وجود، زمین استانداردی برای تمرین جانبازان و معلولان این ورزش در شهر مشهد و همچنین دیگر نقاط كشور وجود ندارد.

وی گفت: در جشنواره سراسری فرهنگی و ورزشی ثامن الحجج (ع) ورزشكاران به لحاظ مهارتی و فیزیكی مورد ارزیابی قرار می گیرند و پس از انتخاب افراد برتر و برگزاری اردوهای مقدماتی، تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولان زیر 20 سال كشور به مسابقات پارا آسیایی مالزی در آبان ماه سال 92 اعزام می شود.

جشنواره سراسری فرهنگی، هنری و ورزشی ثامن االحجج (ع) با اهداف استعداد یابی و شناسایی ظرفیتهای بالقوه و بالفعل ورزشكاران جانباز و معلول كشور و كمك به بارور شدن آنها در 9 رشته ورزشی با شركت بیش از 600 نفر 25 لغایت 27 شهریورماه جاری در مشهد در حال برگزاری است.ك/1

7490/659

سرخط اخبار استان‌ها