توانیابان خراسان رضوی مجموعه ورزشی اختصاصی ندارند

مشهد-ایرنا-رییس هیات جانبازان و معلولان خراسان رضوی گفت: ورزشکاران این هیات به رغم ظرفیت‌های زیاد و کسب مقام‌های بین‌المللی مختلف، مجموعه ورزشی اختصاصی ندارند و اکنون با اجاره یک مکان ورزشی مشغول به تمرین هستند.

مصطفی صفایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان رضوی ۸۱۰ ورزشکار سازمان یافته دارد که ۱۰۷ نفر آنان تجربه حضور در میادین بین المللی را دارند و رقابت های مختلفی از جمله مسابقات آسیایی، آسیا اقیانوسیه، پارا آسیایی، پاراالمپیک و باشگاه های آسیا و جهان را تجربه کرده اند.

وی ادامه داد: محل تمرین این ورزشکاران در محیطی غیر تجهیز یافته برگزار می شود و آنان با وجود مشکلات موفق به کسب مدال های خوش رنگ آسیایی و جهانی در رشته های مختلف از جمله والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و تیراندازی شده اند.

رییس هیات جانبازان و معلولان خراسان رضوی تصریح کرد: با این وجود پارسال این هیات به لحاظ عملکرد ، رتبه نخست کشور را در میان هیات های ورزشی این رشته کسب کرد و امسال نیز با اختلاف حداقلی پس از تهران دوم شد.

وی ظرفیت های ورزشی توانیابان خراسان رضوی را نمونه دانست و عنوان کرد: این استان در بیشتر تیم های ملی نماینده دارد و نیمی از بازیکنان رشته بسکتبال با ویلچر بانوان و فوتبال هفت نفره را بازیکنانی از خراسان رضوی تشکیل می دهند. همچنین در رشته والیبال نشسته علاوه بر بازیکن، سرمربی تیم ملی نیز از مشهد است.

صفایی خاطرنشان کرد: این هیات با وجود مشکلات زیر ساختی، همچنان نگاه ویژه ای به موضوعات استعدادیابی دارد تا از ظرفیت های خراسان رضوی برای کمک به تیم های ملی جانبازان و معلولان استفاده شود.

وی فقدان درآمد پایدار را دلیل عدم حمایت های کافی از ورزشکاران جانباز و معلول دانست و گفت: توسعه تیم های استان و شهرستان ها و تقویت ورزشکاران ملی و المپیکی استان نیازمند وجود حامی مالی است که امیدواریم حامیان مالی و یا خیران در این مسیر قدم بردارند.

حدود هزار و ۶۰۰ ورزشکار توانیاب در خراسان رضوی فعالیت می کنند که ۱۰۷ نفر آنان سازمان یافته هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha