امام جمعه همدان: تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا اصلاح شود

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اظهار داشت: تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا به عنوان بیت المال باید اصلاح شود تا شاهد اختلاف فاحش در پرداختی ها نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز دوشنبه در همایش روز پرستار و آیین تکریم از پرستاران نمونه همدان افزود: تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا یک مساله جدی است و پرستاری که شبانه روز تلاش می کند نباید از نظر حقوق و مزایا تفاوت فاحشی با دیگر همکاران داشته باشد.

وی تاکید کرد: در مجموعه ای که همکاران دارای شغل و مسئولیت یکسان هستند و میزان زحمت های آنان به طور تقریبی یکسان است گاهی مواقع شاهد تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا بوده که این رویه باید اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه حقوق افراد بیت المال محسوب می شود ادامه داد: از منظر فقه و حقوق اسلامی در میزان بهره بری از بیت المال نباید تفاوت چندانی وجود داشته باشد بنابراین باید در جامعه اسلامی به این نوع نگاه فقهی توجه داشت.

آیت الله شعبانی موثقی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح تعرفه پرستاری گامی مهم در راستای تحقق عدالت در پرداخت ها برداشته شود.

وی با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زینب کبری و روز پرستار اظهار داشت: برای بیان جایگاه زن باید الگوهای رفتاری حضرت زینب (س) را مطرح کرد چرا که مدیریت این بانوی بزرگوار در اتفاقاتی که در آن دوران رخ داد موجب تغییر مسیر حرکت جامعه شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: در دوران شیوع کرونا سرمایه اجتماعی پرستاران ارتقا یافت که امیدوارم این سرمایه اجتماعی حفظ و تقویت شود.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: رفتار و چگونگی برخورد پرستار با بیمار حتی با وجود گذشت ده ها سال از ذهن بیمار پاک و فراموش نمی شود و خداوند رزق پرستاران را در بهترین کار یعنی خدمت به بیماران و اشرف مخلوقات قرار داده است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات جامعه بشری امروز در زندگی فردی و اجتماعی این است که جایگاه و حقیقت وجودی نشناخته است، در حالیکه خداوند به انسان کرامت داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ادامه داد: مخاطب پرستاران در بیمارستان ها موجودی است که کرامت دارد، همه عظمت های عالم در وجود او قرار داده شده است بنابراین باید آن را قدر دانست چرا که خداوند به شما توفیق خدمت به انسان را داده است.

آیت الله شعبانی موثقی اظهار داشت: باید اجازه دهیم ولی نعمتان از جمله پرستاران برای مسئولان سخن گفته و دغدغه های خود را بیان کنند که در راستا امکان سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته برای یکی از پرستاران و بیان خدمات و اقدامات صورت گرفته توسط این قشر فراهم شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha