۱ دی ۱۳۹۹، ۸:۱۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84155361
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: محبوبیت اجتماعی پرستاران در دوران کرونا مضاعف شد

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: جامعه پرستاری از محبوبیت اجتماعی خوبی برخوردار بوده‌اند، و دوران کرونا شرایطی را فراهم کرد تا زحمات و خدمات این قشر ازجامعه ظهور و بروز بیشتری پیدا کند و این محبوبیت مضاعف شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی عصر یکشنبه در آیین قدردانی از پرستاران بیمارستان بعثت، با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار افزود: پرستارانی که با جان و دل از بیماران پرستاری می‌کنند و هستی خود را برای حفظ جان تک تک ما می‌بخشند، در عصر کرونا محبوب‌تر شدند.

وی اظهار داشت: فلسفه حضور در این مراسم اعلام قدردانی از زحمات کادر درمانی و به خصوص پرستاران است که در ده ماه گذشته شاهد مجاهدت‌های بسیار آن‌ها بوده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با قدردانی از مدیر حوزه علمیه استان به دلیل فراهم کردن این مراسم، بیان کرد: این قدردانی تنها برای ده ماه گذشته و دوران کرونا نیست، بلکه باید از همه خدمات کادر درمانی و پرستاران در قبال بیماران تشکر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: اگر امروز در مدیریت درمان و یا کشف واکسن کرونا با موفقیت‌هایی روبرو هستیم به جهت مجاهدت‌های شما پرستاران است که از روز اول با تمام قدرت در صحنه حضور داشته‌اید.

وی با تاکید بر اینکه پرستاران باید قدر حرفه و شغل خود را بدانند، عنوان کرد: از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل است که اگر کسی از یک بیمار یک شبانه روز پرستاری کند، خداوند او را با ابراهیم(ع) محشور خواهد کرد و لذا شما باید نگاه خودتان را فراتر از محبوبیت‌های اجتماعی قرار دهید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، خاطرنشان کرد: توام شدن محبوبیت اجتماعی با انگیزه‌های الهی، نوع دوستی و مجاهدت‌های خالصانه، به طور قطع سمت و سوی رضایت الهی نیز پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با بیان اینکه ما مجاهدت‌های شما را خالصانه می‌دانیم، اظهار داشت: نه تنها در برخورد با بیماران کرونایی که با همه بیماران، شرح صدر و قدرت تحمل پرستاران در برخورد با برخی از بیماران، خود به تنهایی دارای اجر فراوانی است.

وی با اشاره به نقش پرستاران در بحث امیدآفرینی به بیماران، مطرح کرد: روز پرستار روزی است که باید به درد و دل‌های پرستاران گوش داد و پیگیر رفع مشکلات موجود باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با گلایه از وجود فاصله زیاد در مزایا و حقوق در بیمارستان‌ها، گفت: اجرایی شدن قانون خدمات پرستاری باید از مسئولان مطالبه شود و فراموش نکنیم که مجاهدت‌های خالصانه پرستاران منافاتی با اینکه مسئولان به وظیفه خود در برابر پرستاران عمل کنند، ندارد.

بر اساس آخرین آمارها ۲ هزار و ۹۶۰ نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای همه گیری ویروس تاکنون به کرونا مبتلا شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha