۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85476602
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون علمی رییس جمهور: قزوین ظرفیت خوبی برای دفتر طراحی میکروالکترونیک دارد

قزوین - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: استان قزوین ظرفیت بسیار خوبی برای راه‌اندازی دفتر طراحی (فن پلاست) میکروالکترونیک به خصوص تراشه‌های الکترونیکی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی روز سه‌شنبه پس از افتتاح خط تولید شرکت درنیکا الکترونیک کاسپین اظهار کرد: شرکت‌های خیلی خوبی در کشور داریم که مراکز طراحی دارند و حتی از کشورهای خارجی‌ سفارش می‌گیرند، اکنون بهترین فرصت در قزوین است که با محوریت پارک علم و فناوری این دفتر را راه‌اندازی کند.

وی با بیان اینکه استان قزوین باید نامه‌ای در همین رابطه به دبیرخانه ستاد نانو و میکرو در معاونت علمی و فناوری ارایه دهد، تصریح کرد: استان قزوین باید در این حوزه پیشگام باشد تا بلکه در یک مدت معین بتواند به هاب منطقه تبدیل شود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه دانش بنیان شدن واحدهای تولیدی می‌تواند آنها را در دریافت تسهیلات و خدمات دیگر حمایت کند، ادامه داد: مثلاً اگر بخواهیم روی سنسورها کار کنیم وقتی شرکتی دانش بنیان باشد می‌توانیم در حوزه تخصیص ارز، سرمایه در گردش و مواردی از این قبیل تسهیلاتی را اعطا کنیم.

به گفته این مسوول، با توجه به طرفیت صندوق نوآوری کشور و همچنین اختصاص تسهیلات خوبی که به منظور حمایت از واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده به راحتی می‌توان در حوزه دانش بنیان‌ها طرح‌های توسعه خوبی را به بهره‌برداری رساند.

معاون علمی رییس جمهور: قزوین ظرفیت خوبی برای دفتر طراحی میکروالکترونیک دارد

گفتنی است، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جریان بازید از این شرکت، خط تولید واحد درنیکا الکترونیک کاسپین، تولید کننده کنترل دور موتور جریان مستقیم خودرو را افتتاح کرد.

این واحد تولیدی که از سال ۹۹ راه اندازی شده با ۲۷ نفر نیروی کار قادر است سالانه ۹۶ هزار دستگاه قطعه تخصصی جریان کنترل کننده دور موتور را تولید کند که سرمایه اولیه آن ۲۵ هزار میلیارد ریال است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه به گلزار شهدای قزوین رفت و به مقام رفیع شهیدان به ویژه سرلشکر شهید عباس بابایی ادای احترام کرد.

بازدید از موزه شهدا و زیارت امامزاده حسین (ع) از دیگر برنامه‌های دهقانی فیروزآبادی بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha