۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84906336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۲۷ میلیون مترمکعب در مصرف آب کشاورزی خراسان شمالی صرفه‌جویی شد 

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: یکهزار هکتار از زمین های کشاورزی استان در دولت سیزدهم به سیستم‌ آبیاری نوین تجهیز شد که ۲۷ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شد.

مهدی رشیدی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخش کشاورزی بیشترین مصرف آب در خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است و به طوری که سالانه ۹۰۰ میلیون مترمکعب آب استان در این بخش به مصرف می رسد.

وی تصریح کرد: خشکسالی و کاهش بارندگی ها در استان تغییر الگوی کشت را ضروری کرده است و بسته های تشویقی به همراه طرح های تغییر الگوی کشت در این استان اجرایی می شود تا کشاورزی این خطه به بهره وری مناسب برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی درباره اختصاص آب سدها به بخش کشاورزی گفت: خوشبختانه با توجه ویژه دولت، طرح آبرسانی از سرانی به شهرهای مختلف استان مصوب شد که با بهره برداری از این طرح می توان بخشی از آب های سطحی  استان را به کشاورزی اختصاص داد.

وی ادامه داد: رویکرد ما صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی است و ضرورت دارد تا کشاورزان نیز در این زمینه از ما حمایت کنند تا این سرمایه حیاتی حفظ شود.

رشیدی درباره مصرف آب در بخش صنعت نیز یادآور شد: ۲۰ میلیون مترمکعب آب در بخش صنعت مصرف می شود که سهم پتروشیمی خراسان در این زمینه ۵.۵ میلیون مترمکعب است بنابراین صنایع بزرگ استان باید به سمت مصرف پساب سوق یابند.

وی اضافه کرد: پتروشیمی خراسان با دستور صریح رییس جمهور باید تا پایان امسال طرح استفاده از پساب را اجرایی کند و بر این اساس باید نیاز ۵.۵ میلیون مترمکعبی این واحد صنعتی از پساب تامین شود.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: توان تولید این میزان پساب در بجنورد وجود دارد، در تصفیه خانه های بجنورد سالانه حدود هفت میلیون مترمکعب پساب فاضلاب تولید می شود که در اختیار پتروشیمی قرار می گیرد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha