زنگ مهر سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در مازندران نواخته شد

ساری - ایرنا - پس از ۲ سال آموزش غیرحضوری ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا ، همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ برای حدود ۵۳۰ هزار دانش آموز در استان مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، زنگ آغاز سال تحصیلی امروز شنبه ۲ مهر با حضور استاندار مازندران، مسئولان کشور، استانی و شهرستانی در دبیرستان « شیوا » واقع در روستای « بورا » از توابع شهرستان آمل طی مراسمی نواخته شد تا به طور رسمی سال تحصیلی حضوری در چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه سراسر استان آغاز شود. 

سرپرست آموزش و پرورش مازندران در این مراسم با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت : ما امروز وارث شهدایی هستیم که با خون خود نه تنها انقلاب اسلامی را آبیاری و درخت آن را تنومند ساختند، بلکه امنیت و آرامش را به ایران اسلامی و ملت بزرگ هدیه دادند.

حسین کمالی افزود : تحقق آرمان های انقلاب در حوزه تعلیم و تربیت نیازمند همراهی تمامی نهادها است و آینده سازی آموزش و پرورش برای ساخت نسلی با بصیرت و عالم به تنهایی امکان ندارد.
وی ادامه داد : آموزش و پرورش مازندران علیرغم تنگناها در حال پیشروی است و مازندران با وجود آسیب های جدی دوران کرونا با کار تیمی با همدلی مشکلات را کنار زده و در مقایسه با بسیاری از استان ها پیشتاز است.

کمالی با اعلام آماری از وضعیت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری ، گفت : حدود چهار هزار و ٨٠٠ مدرسه در مازندران با ٢٢ هزار معلم و ٥٣٦ هزار دانش آموز از امروز سال تحصیلی جدید را آغاز کرده اند.

وی با اعلام این که مازندران در توزیع و ثبت سفارش کتب درسی رتبه نخست را داشته و پیشتاز است و در این بخش هیچ مشکلی ندارد ، افزود : استان مازندران در حوزه مشارکت مردمی امسال شاهد رشد ١٠٠ درصدی بوده است و از ٩ میلیارد تومان به ١٨ میلیارد تومان در سال جاری رسید.

کمالی تخصیص ١٨ میلیارد تومانی اعتبار برای تعمیق باورهای دینی از سوی دولت و وزارت آموزش و پرورش را از حمایت های دولت سیزدهم در حوزه تعلیم و تربیت استان برشمرد.

مدارس مازندران نیز همانند سراسر کشور از اواخر سال ۱۳۹۸ با آغاز همه گیری ویروس کرونا وارد فضای مجازی و آموزش غیرحضوری شدند تا سلامت دانش آموزان حفظ و امنیت آنها به خطر نیفتد. 

بنا بر اعلام سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران ، تاکنون بیش از ۹۸ درصد واجدین شرایط استان در مدارس ثبت نام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha