مدارس نیازمند نشاط اجتماعی هستند/ اقدامات روانشناختی برای حضوری شدن آموزش صورت بگیرد

ساری - ایرنا- استاندار مازندران گفت: امروز مدارس، نیازمند نشاط اجتماعی هستند که برای رسیدن به آن برنامه های جدی ضروری است و تمامی دستگاها باید مسئولیت پذیر باشند.

به گزارش ایرنا. سیدمحمود حسینی پور روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران افزود: خوشبختانه طی ٢ سال اخیر و همزمان با شیوع کرونا و محدودیت های اجتماعی با درایت نیروهای خدوم آموزش و پرورش نظام آموزشی به بن بست نخورد و اکنون به نقطه آرامش رسیده است.

وی افزود: به رغم اینکه در جلسات قبلی شورای آموزش و پرورش مطرح شد که این جلسات باید مرتب برگزار و برای حفظ شانیت شورا به مسائل راهبردی پرداخته شود، اما هنوز اعتقاد داریم جایگاه این شورا باید ارتقا یابد و بخشی از مباحث ضرورتی برای مطرح شدن در این جلسات ندارد.

استاندار مازندران در آستانه بازگشایی مدارس تاکید کرد: این فرایند امسال از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بنابراین هوشیاری زیادی لازم دارد و اگر با خوشبینی مضاعف با این موضوع مهم برخورد کنیم حتما با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، زیرا نخست از بعد روحی و روانی هم والدین و هم دانش آموزان هنوز عادت به مدرسه آمدن و زیست در مدرسه را ندارند و هنوز اضطراب بیماری در والدین است که نا امنی اجتماعی را منجر می شود.

حسینی پور ادامه داد: نیازمند بسترسازی مناسب برای آرام سازی جامعه آموزشی هستیم و همانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته در حوزه آموزشی باید ده ها ساعت برای آماده سازی کار روانشناختی و مشاوره ای انجام شود.

وی افزود: یکی از این برنامه ها تسهیلات مناسب در بخش حمل و نقل و سرویس مدارس و نیز مسائل بهداشتی است که والدین و دانش آموزان را به نقطه امنی برای حضور در مدرسه برساند. بی شک ارتقای شرایط آموزشی استان منجر به تعالی دانش آموزان خواهد شد.

حسینی پور گفت: آموزش و پرورش امروز بیش از هر زمان دیگری تنها شده در حالی که مسئولیت جمعیتی زیادی بر عهده آموزش و پرورش است. نگاه خشک قانون گرایی نمی تواند منجر به حل مسئله شود و مسئولین وظیفه دارند مشکل حوزه آموزش و پرورش را حل کنند. همه مدیران و دستگاه ها باید از حداکثر انعطاف قانونی استفاده کرده تا مشکل تعلیم و تربیت و دانش آموزان حل شود.

استاندار مازندران افزود: آموزش و پرورش نهادی فرادستگاهی است که هیچکس نمیتواند نسبت به آن رفع مسئولیت کند، امروزه ارزش های ما بسیار افت کرده و باید تلاش کرد این جایگاه بازگردد، امروز در کشورهای توسعه یافته مدرسه را عبادتگاه می دانند، تکرار جلسات بدون خروجی مورد قبول ما نیست و باید تمامی جلسات منجر به نتیجه و حل مسئله شود.

وی تاکید کرد: مدرسه جای تفکرات ارتجاعی و سیاسی و انجمنی نیست، میز آموزش و پرورش نیازمند افرادی با تفکر راهبردی است و این شورا افراد بدون مسائل راهبردی نمی خواهد. مسائل جزئی باید در درون کمیسیون ها حل و نباید به چالش بین دستگاه ها تبدیل شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha