شوراهاي دانش آموزي بستري مناسب براي رشد فعاليت هاي اجتماعي و سياسي است

تهران - ايرنا- رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند شوراهاي دانش آموزي را بستري مناسب جهت رشد فعاليت هاي اجتماعي و سياسي دانش آموزان دانست.

به گزارش ايرنا، جلسه هم انديشي روساي شوراي دانش آموزي با حضور رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند و تعدادي از روساي شوراي دانش آموزي مدارس
روز سه شنبه در اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.
مهرداد پورفتحي ضمن تبريك آغاز امامت و ولايت امام زمان(عج) با اشاره به اهميت نقش روساي دانش آموزي در مدارس بيان كرد: در چند ساله گذشته متاسفانه شهرستان دماوند نماينده اي در مجلس دانش آموزي كشور نداشته است و روساي شوراي دانش آموزي بايد بتوانند با فعاليت مناسب و ارائه برنامه هاي مطلوب به عنوان نماينده دانش آموزان شهرستان در اين مجلس حضور پيدا كنند.
وي افزود: افرادي كه به عنوان رئيس شوراي دانش آموزي در مدارس انتخاب شدند بار مسئوليتي سنگين بر عهده دارند و اگر به وظايف خود عمل نكنند حق الناس بر گردن آنان خواهد بود.
رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند در ادامه به بيان مسئوليت هاي روساي شوراي دانش آموزي پرداخت و تصريح كرد: توجه به مسائل ديني، مشاركت با مديران مدارس و معاونان آموزشي، جذب دانش آموزان و برآورده كردن نيازهاي آنان، بيان نظرات قابل اجرا از جمله مسئوليت هاي روساي شوراي دانش آموزي است كه انتظار مي رود اين مسئوليت ها را انجام دهند تا آموزش و پرورش پويا در شهرستان داشته باشيم.
همچنين در ادامه اين جلسه جلال شمسي، معاونت پرورشي و تربيت بدني اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند اظهار كرد: روساي شوراي دانش آموزي به عنوان يك الگو در بين دانش آموزان شناخته مي شوند كه فعاليت ها و برنامه هاي آنان بايد متمايز از ديگران باشد.
وي افزود : 120 مدرسه در حوزه اين نهاد آموزشي وجود دارد كه همه مدارس از رئيس شورا، نايب رئيس و منشي، 7 الي 9 عضو و 2 عضو علي البدل دارد و هر مدرسه ابتدايي 5 انجمن و مدارس دوره متوسطه اول و دوم 10 انجمن دارد و هر انجمن 6 عضو دارد و انجمن ها در زمينه نماز، قرآن، تعاوني هاي متعدد، علمي، آموزشي، سياسي، اجتماعي، بهداشت و سلامت، مواجهه با بلاياي طبيعي، مهارت زندگي، انتظامات و مهدويت فعاليت مي كنند.
اين مقام مسئول با بيان اينكه جلسات شورا هر دو هفته يكبار برگزار شود، عنوان كرد: بررسي چگونگي مشاركت دانش آموزان در امور پرورشي و آموزشي، همكاري با مديران مدارس براي ايجاد تشكل هاي دانش آموزي، همكاري و برنامه ريزي در اجراي برنامه هاي متعدد در مناسبت هاي مختلف همانند برگزاري مراسم جشن آغاز به امامت رسيدن امام زمان (عج)، ايجاد نشريه هاي دانش آموزي، برگزاري مسابقات فرهنگي، علمي و ورزشي از جمله برنامه هاي شورا است.
وي ادامه داد: برگزاري جلسات با انجمن و اعضاي شورا و شركت در نماز جماعت كه بايد در اولويت قرار بگيرد، برگزاري مراسم صبحگاه و ورزش هاي صبحگاهي، كمك به مديران و معلمان در برگزاري امتحانات داخلي، اداره و نظارت بر كتابخانه و بوفه مدارس و حضور در جلسات انجمن اوليا و مربيان از جمله فعاليت هاي روساي شوراي دانش آموزي است.
شهرستان دماوند با جمعيتي افزون بر 100هزار نفر در 45 كيلومتري شهر تهران قرار گرفته است. اين شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فيروزكوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شميرانات و تهران همسايه است كه اين شهر از2بخش مركزي و رودهن تشكيل مي شود.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: الهام حيدري انتشاردهنده:موسي فعاليان
تهرام/7246/ 1539

سرخط اخبار جامعه