۹۵ درصد دانش‌آموزان مازندران برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کردند

ساری - ایرنا - رییس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که تا کنون ۹۵.۴ درصد دانش‌آموزان استان ثبت نامشان را در مدارس قطعی کرده‌اند.

محمداسماعیل قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا شمار دانش‌آموزان ثبت نام شده در مدارس سراسر استان را تا پایان روز شنبه ۱۹ شهریور ماه جاری ۵۱۲ هزار و ۹۹ نفر اعلام کرد و گفت که این آمار شامل دانش آموزان مدارس استثنایی و بزرگسال نمی شود.

وی با پیش بینی ثبت نام حدود ۵۳۶ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی جدید در مدارس استان ، افزود : تا کنون طبق برآورد ما ۹۵.۵۶ درصد از دانش آموزان در مدارس دولتی و ۸۹.۶ درصد در مدارس غیردولتی ثبت نام شدند. 

رییس اداره ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش مازندران بیشترین میزان ثبت نام را مربوط به متوسطه اول مدارس دولتی با نرخ ۹۸.۵۳ درصد و کمترین میزان را نیز مربوط به متوسطه اول مدارس غیردولتی با ۶۳.۶۷ درصد عنوان کرد و افزود: از والدین می خواهیم که ثبت نام دانش آموزان را به روزهای پایانی موکول نکنند. 

قربانی همچنین به قانون جدید ثبت نام در مدارس و مجاز بودن نام نویسی متولدین تا پایان مهر ۹۵ نیز اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود با این قانون حدود چهار هزار دانش اموز به مقطع ابتدایی ما اضافه شوند. 

وی همچنین از ثبت سفارش و توزیع پنج میلیون و ۲۱۹ هزار و ۹۷۷ جلد کتاب درسی در سراسر استان خبر داد و گفت : طبق برآوردها حدود ۲۰ هزار دانش آموز هنوز ثبت سفارش نکرده اند.

آموزش و پرورش مازندران سالانه میزبان حدود ۵۳۰ هزار دانش آموز بر سر کلاس های درس چهار هزار و ۹۰۰ مدرسه است . امسال نخستین سال آموزش رسمی حضوری پس از همه گیری ویروس کرونا در اواخر سال ۹۸ است که تماس نظام آموزشی را وارد فضای مجازی کرد. 

حضوری شدن کامل مدارس برای سال تحصیلی جدید منجر به بروز برخی نگرانی ها برای آغاز سال تحصیلی شده است که از آن جمله می توان به موضوع سرویس مدارس، ترافیک شهری،  نگرانی والدین و همچنین ساماندهی مجدد نیروی انسانی (معلم) اشاره کرد که آموزش و پرورش مازندران به دنبال رفع این موارد می باشد. 

روز گذشته نیز شورای آموزش و پرورش مازندران به منظور حل مشکلات آغاز سال تحصیلی حضوری به ریاست شخص استاندار برگزر شد که سید محمود حسینی‌پور بر استفاده از تمامی ظرفیت های جهت آغاز سال تحصیلی بدون چالش تاکید داشت. 

استاندار مازندران همچنین از مجموعه آموزش و پرورش و خیرین خواست تا برای مهم ترین چالش های استان از جمله توزیع نامتوازن معلمان و مباحث مالی و اعتباری مدارس وارد میدان شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha