بخش درمان تامین اجتماعی زنجان در  زمینه تامین متخصصان قلب و مغز و اعصاب کمبود دارد

زنجان - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: تنها کمبود بخش درمان این مدیریت در بیمارستان، نبود متخصصان در رشته های قلب و مغز و اعصاب است که این مهم در حال پیگیری است تا خدمت رسانی به گروههای هدف به شکل مطلوب تری انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مهدی نیک سیرت شامگاه پنجشنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی و در نشست خبری با خبرنگاران استان افزود: طی خرداد تا آذر ۱۴۰۰، شاخص هایی توسط سازمان تامین اجتماعی در درمان مستقیم و غیر مستقیم انجام و  رتبه های اعلام کرده بود که متاسفانه در رتبه ۲۹ کشوری به لحاظ امکانات ارائه شده بودیم.

وی اضافه کرد: بر این اساس درصد ترخیص بیماران با رضایت شخصی، درصد تعیین تکلیف بیماران در کمتر از ۶ ساعت، درصد اشغال تخت های بیمارستانی و در درمان غیرمستقیم نیز زمان رسیدگی به اسناد بیمارستانی  از جمله  این شاخص ها محسوب می شود که با اقدامات انجام گرفته در همه شاخص ها در نرم سازمانی قرار داریم و بطور حتم در ارزیابی های آتی،  این میزان تک رقمی خواهد شد.

نیک سیرت، ارتقای کمیت و کیفیت ویزیت را از اقدامات مهم درمان استان عنوان کرد  و افزود: این کار از طریق ویزیت های تخصصی می تواند نتیجه خوبی داشته باشد و در همین مدت ۶ عهده دار مسوولیت، ۱۵ متخصص به مجموعه خدمت رسانی افزوده شده و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

 وی با اشاره به اینکه درمان تامین اجتماعی از همکار ی متخصصان استقبال می کند، تاکید کرد: هر چند  در ردیف ها تخصصی محدودیت هایی داریم، اما با رایزنی ها  تلاش می شود خلا کمبود متخصصان در بیمارستان های تامین اجتماعی زنجان به ویژه مرکز استان برطرف شود.

 مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه شمار ویزیت های  تخصصی درمان  در سه ماهه اول نسبت به سه ماهه سال قبل، ۲۹.۹ درصد رشد یافته است، ادامه داد: به رغم آنکه در سال گذشته نسبت به سال ۹۹، رشد ۳۴ درصدی داشتیم.

وی یا تاکید بر اینکه انجام این اقدامات به معنی نفی کاستی ها نیست، خاطر نشان کرد: مدیریت درمان استان موارد و نارسایی ها را با اولویت بندی  و زمان بندی رصد می کند و درصدد رفع آنها گام بر می دارد.

به گفته این مسوول در سال گذشته ۷۳۵ هزار ۱۴۱ مورد ویزیت پزشکی ثبت شده که به نسبت سال ۹۹، افزایش ۲۷ درصد را نشان می دهد.

نیک سیرت با بیان اینکه شمار ویزیت پزشکان متخصص در مدت یادشده ۱۱۹ هزار  و ۷۱ مورد  بوده که در مقایسه سال ماقبل آن، ۳۴ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: ویزیت دندانپزشکان ۲۲ درصد، درصد اشغال تخت ۹.۱ درصد، شمار عمل های جراحی ۱۶ درصد بود که هدف گذاری بر افزایش اثر بخشی درمان است بطوری که  وقتی بیمار به مراکز ملکی درمان مراجعه می کند، دیگر به مراکز خصوصی نرود

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha