۵۷ هکتار اراضی راکد شهرک‌های صنعتی استان سمنان آزادسازی شد

سمنان- ایرنا- مدیر امور حقوقی و قراردادها شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان گفت: بیش از ۵۷ هکتار از اراضی راکد شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان بهمن تعیین تکلیف و آزادسازی شد.

به گزارش ایرنا، سید سمانه زرگر روز سه شنبه به رسانه ها افزود: این میزان زمین با فسخ ۱۴۶ فقره قرارداد راکد سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان آزاد شد.

وی بیان کرد: ۱۹ جلسه هیات حل اختلاف و داوری شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به منظور بررسی ۴۸۳ پرونده قرارداد در این مدت برگزار شد.

وی تصریح کرد: ۳۰۵ فقره قرارداد با مساحت بیش ۱۰۵ هکتار برای ادامه فرایند سرمایه‌گذاری، مهلت دوباره بهره‌برداری اعطا و ۲۹ فقره قرارداد نیز از دستور کار خارج شد.

مدیر امور حقوقی و قراردادها شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌ها برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و آماده‌سازی زمین به منظور استقرار سرمایه‌گذاران راکد و معطل نگه داشتن زمین‌ها به معنای اتلاف منابع و هزینه‌های انجام شد.

وی افزود: فسخ قرارداد آخرین راهکار در خصوص متقاضیانی که به تعهدات در قرارداد عمل نکردند.

زرگر گفت: تا جای ممکن با سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های صنعتی همراهی می‌شود و اگر دلیل موجهی برای آغاز نشدن ساخت واحد داشته باشند، به آنها مهلت داده می‌شود.

مدیر امور حقوقی و قراردادها شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: زمین‌های بازپس گرفته شده به متقاضیان جدید سرمایه‌گذاری واگذار می‌شود.

شرکت شهرک‌های صنعتی استان دارای ۱۲ شهرک و ۱۰ ناحیه صنعتی مصوب و یک منطقه ویژه اقتصادی با وسعت حدود ۷ هزار و ۲۱۹ هکتار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha