۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84667935
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار سمنان: سلامت مردم و مسافران اولویت مهم در زمینه سفرهای نوروزی است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان سلامت مردم، مسافران و زائران را اولویت اول و مهم در ایام نوروز دانست و گفت: تمامی دستگاه های مرتبط با خدمات سفر در استان سمنان آمادگی لازم را برای پذیرایی مطلوب از مسافران داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری بیان کرد: بهبود مسیرهای عبور و ورودی شهرها، ساماندهی اصناف و تامین کالاهای اساسی در راستای دریافت خدمات زائران و مسافران نوروزی پس از ۲ سال درگیری با کرونا انجام می شود و مسیر تردد، مساجد و وضعیت روستاهای هدف گردشگری استان سمنان برای اسکان و ارائه خدمات به مسافران نوروزی ساماندهی می شود.

استاندار سمنان اظهار داشت: تمامی دستگاه های خودپرداز بانک های عامل، جایگاه های سوخت و نمازخانه های ادارات و مساجد شهرها برای ارائه خدمات و در شرایط اضطراری آماده هستند.

هاشمی ادامه داد: در ورودی شهرها، واحدهای صنفی کشیک نوروزی مانند داروخانه ها، بانک ها و تعمیرگاه ها برای دسترسی راحت و سریع مسافران مهیا می شود و وضعیت بهداشت رستوران های بین راهی نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: خدمات و شرایط شهری و سفر استان سمنان برای مسافران و زائران به گونه ای فراهم می شود که مسافران دغدغه تامین امنیت و نیازهای اساسی نداشته باشند.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: بهبود وضعیت روشنایی پارک ها، بهداشت سرویس های بهداشتی، نظافت محیطی و پاکسازی ورودی شهرها برای رفاه حال مسافران انجام می شود.

هاشمی فعالیت گشت های منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در ایام نوروز و مراقبت از مراتع را ضروری برشمرد و ابراز داشت: برخی سودجویان در ایام نوروز اقدام به تخریب یا بهره برداری غیرمجاز از مراتع، جنگل ها و بیابان های استان می کنند و گشت های نظارتی منابع طبیعی و جهادکشاورزی برای کنترل شرایط فعال شوند.

وی افزود: پایگاه های هلال احمر و اورژانس آمادگی کامل در صورت بروز حوادث را داشته باشند و نمازخانه های ادارات و سازمان ها نیز برای اسکان مسافران در شرایط ویژه آماده شوند.

وی بیان کرد: اجرای طرح های عمرانی شهرهای این استان از ۱۵ اسفندماه جاری لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ برای رفاه حال مسافران و بهبود خدمت رسانی به آنان متوقف می‌شود.

استاندار سمنان افزود: فعالیت عمرانی طرح های بزرگ شهرهای استان سمنان ادامه می یابد اما برای رفاه حال مسافران و حفظ ظاهر شهرها هر گونه فعالیت عمرانی سایر طرح ها به مدت یک ماه متوقف می شود./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha