۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84664759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمه سلامت خراسان شمالی هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال به مراکز درمانی پرداخت کرد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: این اداره کل یک هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال بابت مطالبات موسسه‌های درمانی طرف قرارداد در سال جاری پرداخت کرده است که این روند همچنان ادامه دارد.

محسن رعنائی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این مجموع ۹۴۰ میلیارد ریال مربوط به مطالبات موسسه های دولتی دانشگاهی بوده  که پرداخت شده است.

وی افزود: ۳۷۰ میلیارد ریال نیز مطالبات بخش غیر دولتی دانشگاهی بوده که در سال جاری پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی موسسه های درمانی غیر دولتی دانشگاهی را شامل بیمارستان های خصوصی، مراکز جراحی محدود، مطب پزشکان، رادیولوژی ها، آزمایشگاه ها عنوان نمود.

وی افزود: ۳۵۶ میلیارد ریال نیز مطالبات سطح یک روستایی بوده که در سال ۱۴۰۰ پرداخت شده است.

رعنائی با تاکید بر تاثیر مثبت طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی بر پرداخت به موقع مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد اظهارداشت: با اجرای طرح ملی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی، رسیدگی اسناد پزشکی الکترونیکی شده است ، این طرح منجر به سرعت بخشیدن به رسیدگی به اسناد پزشکی شده است و در نتیجه مطالبات پزشکان و موسسات درمانی در سال ۱۴۰۰ به موقع پرداخت شده است.

بیش از ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، در مجموع حدود ۸۴ درصد بیمه شدگان از خدمات رایگان بهره مند هستند که شامل بیمه شدگان روستایی و بیمه سلامت همگانی است که حق بیمه پرداخت نمی کنند.

تنها در بجنورد مرکز استان حدود ۷۵ هزار نفر از جمعیت ۲۰۷ هزار نفری این شهر در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند.

۴۴ درصد از جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha