یک تُن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد

۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۳۸
کد خبر: 84627801
یک تُن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد

شاهرود- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: یک تُن چوب تاغ قاچاق توسط پاسگاه انتظامی ۱۴ شهر رویان شاهرود کشف و ضبط شد.

محمدرضا کشاوررزیان عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران پاسگاه انتظامی ۱۴ شهر رویان نیمه شب گذشته به یک دستگاه خودرو عبوری نیسان مشکوک شدند و جهت بررسی‌های بیشتر آن‌ را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه نیسان حامل یک تُن چوب قاچاق به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود انتقال یافت، تصریح کرد: فرد متخلف ۴۰۰ میلیون ریال جریمه و به منظور تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد. 

کشاورزیان با اشاره به اینکه این  کشف با پایش های اطلاعاتی طی ۲ روز انجام شد، ابراز داشت: برای جمع آوری یک تُن چوب تاغ باید بیش از ۶۰ اصله درخچه قطع شود که این عمل خسارت جبران ناپذیری به طبیعت وارد می کند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون تعیین خسارت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان در سال جاری، برای قطع هر اصله درخچه تاغ با میانگین ۳۰ سال، ۲۰ میلیون ریال جریمه در نظر گرفته شد.

به گزارش ایرنا، ماه گذشته نیز قاچاقچیانِ سه تُن چوب تاغ در ایستگاه بازرسی شهید نوری شهرستان شاهرود دستگیر و پس از تشکیل پرونده در مراجع قضایی به پرداخت ۲ میلیارد ریال جریمه شدند.

گیاه تاغ گونه ای کویری و مقاوم در برابر کم آبی است که با هزینه فراوان کاشته و نگهداری می شود و نقش مهمی در حفظ روستاهای در برابر شن های روان دارد.

این نوع درختچه نقش مهمی در پیشگیری از بیابانزایی و روند پیشروی مناطق بیابانی به مناطق مسکونی حاشیه کویر دارد که به خاطر تولید زغال از این چوب، مورد دستبرد سودجویان قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha