رضوان و کهن‌آباد دو شهر بدون کتابخانه در استان سمنان هستند

سمنان- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: رضوان شهرستان میامی و کهن‌آباد شهرستان آرادان، دو شهر بدون کتابخانه در استان هستند.

به گزارش ایرنا، محمد طاهریان روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: سال ۱۴۰۰ سه باب کتابخانه در استان سمنان افتتاح‌شد و در حال حاضر ۷۵ کتابخانه عمومی در این استان وجود دارد که از این شمار ۴۹ کتابخانه شهری و ۲۶ کتابخانه روستایی هستند.
وی با ارائه گزارش عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان سمنان  بیان کرد: یک سال اخیر ۲۱ هزار فعالیت فرهنگی توسط کتابداران این استان ثبت شد.

طاهریان با اشاره به اینکه به جز ۲ شهر کهن‌آباد و رضوان، همه شهرهای این استان دارای کتابخانه هستند افزود: پیگیری‌های بسیاری برای ایجاد کتابخانه عمومی در شهر کهن‌آباد انجام‌شد.
وی راه‌اندازی کتابخانه سیار را به‌منظور ارائه خدمات کتاب و کتاب‌خوانی به مناطق محروم در استان با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و خیران خواستار شد.
طاهریان از وجود ۳۴ هزار و ۸۴۲ عضو در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد و اظهار داشت: یک‌میلیون ۱۱۵ هزارو ۷۰۸ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی این استان وجود دارد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به مشکلات کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و کمبود اعتبارات افزود: اگر شهرداری‌ها نیم درصد سهم قانونی را به‌حساب انجمن عمومی کتابخانه‌های هر شهرستان به‌صورت منظم و مستمر واریز کنند، بسیاری از معضلات کتابخانه‌های عمومی برطرف می‌شود.
طاهریان با تأکید بر اینکه پیگیری‌های بسیاری در خصوص مشکلات کتابخانه عمومی آیت الله فیض سرخه‌ای انجام‌شده است افزود: در هفته گذشته جلسه‌ای با فرماندار جدید شهرستان سرخه برگزار شد و مباحثی در خصوص اجاره مکان جدید برای راه‌اندازی مجدد این کتابخانه مطرح شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان خاطرنشان کرد: سند برنامه‌ریزی برای ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در این استان در دست بررسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha