۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84610873
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرمایه گذاری صنعتی در کردستان امسال ۱۲۵ درصد رشد کرد

سنندج- ایرنا- معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۵ درصد رشد یافته است.

پیمان الماسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذر، ۷۹ مورد پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده است، اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری این تعداد پروانه چهار هزار میلیارد ریال و میزان اشتغال آن هم یک هزار و ۴۰۰ نفر است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه میزان سرمایه‌گذاری ۷۶ واحد صنعتی که در ۹ ماهه سال گذشته پروانه بهره‌برداری آنها صادر شده یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بود امسال شاهد رشد ۱۲۵ درصدی در این بخش هستیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه میزان رشد اشتغالزایی هم در این ۹ ماه نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۶۴ درصد رشد داشته است، افزود: در این مدت ۷۱۵ مورد جواز تاسیس با پیش بینی ۹ هزار و ۲۴۵ نفر اشتغالزایی  هم در استان صادر شده است.

الماسی با اشاره به اینکه به پروژه‌های بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه پرداخت می شود، یادآور شد: بیش از چهار هزار میلیارد ریال سهم استان از منابع تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۴۰ مورد به مبلغ سه هزار میلیارد ریال در کمیته‌های تخصصی برای دریافت این تسهیلات بررسی و به کمیته استانی معرفی شده اند که بعد از تایید به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha