۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85488672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باند حفاران غیرمجاز آثار باستانی در دیواندره دستگیر شد

سنندج- ایرنا- فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: باند سه نفره حفاران غیرمجاز آثار باستانی در یکی از روستاهای شهرستان دیواندره دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدرضا زارعی روز شنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: برابر گزارش ارسالی به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دیواندره مبنی بر حفاری غیرمجاز در یک منزل شخصی در یکی از روستاهای این شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ حکم قضایی، با همراهی و هماهنگی پاسگاه انتظامی اُباتو، در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتیم.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه در این رابطه سه حفار غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند، اضافه کرد: این افراد اقدام به حفر یک چاله به طول و عرض ٢ متر و عمق ٢.٥ متر به قصد کشف اشیاء تاریخی کرده بودند.

وی با بیان اینکه پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است، تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در سریعترین وقت به فرماندهی یگان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان و یا شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha