تبعیض در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی کردستان رفع شود

سنندج‌- ایرنا- مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: دستگاه‌های مربوطه نباید در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی تبعیض قائل شوند چراکه چرخش چرخ‌های اقتصادی این واحدها منجر به ایجاد اشتغال و تولید ثروت در استان و به‌ تبع آن در کشور می‌شود.

مهدی مه تابانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بر موضوع مطالبه گری از برخی مسوولین که عملکرد خوبی در حوزه کسب ‌و کار در استان نداشته‌اند، تاکید کرد و ادامه داد: با وجود تمام فعالیت‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد کارآفرینان در بخش صنعت و معدن با تامین نیازهای اولیه خود از جمله زمین ، سرمایه و سایر خدمات با مشکل مواجه هستند که در این راستا باید تمهیدات لازم از سوی مسوولین ارشد استان اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه استان کردستان با وجود منابع و ظرفیت های گسترده در رتبه‌های آخر کشور در فضای کسب‌ و کار قرار دارد، افزود: این جایگاه هم‌تراز با ظرفیت‌های استان نیست و این خود دلیلی بر کم‌کاری برخی مدیران استانی است و باید استان کردستان به جایگاه بهتری دست یابد.

سرهنگ مه تابانی یادآور شد: چیزی که باید مد نظر قرارگیرد سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درگام دوم انقلاب  با هدف تامین رشد پویا و بهبود شاخص‌های اقتصادی مقاومتی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله است.

وی اضافه کرد: بی‌تردید تولید نقش مهم و تاثیرگذاری در اقتصاد هر منطقه‌ای دارد به‌گونه‌ای که در کشورهای پیشرفته و توسعه‌ یافته، سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در بخش‌های مرتبط با تولید انجام‌شده است.

او اظهار داشت: در همین راستا توسعه اقتصادی هر منطقه مستلزم حمایت از سرمایه‌گذاران و برنامه‌های رونق تولید است چرا که تولید عامل اصلی ایجاد استحکام در اقتصاد و محور توسعه و ایجاد اشتغال وسطح کیفی وکمی زندگی مردمان آن منطقه است.

سرهنگ مه‌تابانی با اشاره به اینکه مسوولین نیز باید با اطاعت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، همواره از تولیدکنندگان حمایت کنند افزود: برخی از مسوولان استانی به‌جای هموار کردن مسیر تولیدکننده و سرمایه‌گذار، با سختگیری و کارشکنی‌های نابجا و سلیقه ای فقط به دنبال حفظ منافع شخصی و سازمانی خود هستند.

 وی گفت: تعدادی از جوانان مشغول بکار در واحدهای صنعتی استان بعد از تعطیلی واحد و بیکار شدن، در شرایط نامناسبی قرار دارند که این نتیجه کارشکنی‌ها و مدیریت ناصحیح برخی از مدیران مربوط به این حوزه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha