۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85489753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ درصد سهمیه کود مورد نیاز کشاورزان کردستانی جذب شد

سنندج- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۱۰۰ درصد سهمیه کود مورد نیاز بخش کشاورزی استان در سال گذشته جذب شد و امسال هم تلاش خود را برای تامین کود بیشتر بکار گرفته‌ایم.

پیمان اسکندری روز یکشنبه در حاشیه برگزاری همایش کشوری آموزشی، ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در سنندج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: سهیمه کود شیمیایی برای بخش کشاورزی استان در سال گذشته ۱۱۲ هزار تن بود.

وی با اشاره به اینکه تغذیه گیاهی یکی از موارد مهم و ضروری در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید در بخش کشاورزی است، افزود: یکی از نیازهای بخش کشاورزی کردستان تامین کود مورد نیاز است که شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان رسالت تامین و توزیع آن را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده میزان سهمیه کود یارانه‌ای استان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۱۲۱ هزار تن رسید.

اسکندری ادامه داد: تاکنون از میزان سهمیه کود استان ۲۱ هزار تن جذب شده و مابقی هم به تدریج جذب و از طریق کارگزاری ها در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: برگزاری این همایش فرصت ارزشمندی برای افزایش آگاهی کشاورزان در ارتباط با تاثیر کودهای استاندارد و جدید و مرغوب و نحوه استفاده از آنها و بهره گیری از مشاوره کارشناسان مربوطه است.

از مساحت ۲۹ هزار کیلومتر مربع استان کردستان، افزون بر یک میلیون و ۲۹۴ هزار هکتار آن را مراتع، ۳۷۳ هزار هکتار آن را جنگل ها و بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار هکتار آن را اراضی زراعی و ۵۶ هزار و ۵۵۷ هکتار آن را هم باغات به خود اختصاص داده است.

از مجموع اراضی زراعی استان هم ۷۹۷ هزار و ۳۰۱ هکتار آن هر ساله زیر کشت محصولات زراعی می رود و مابقی به صورت آیش باقی می ماند؛ ۱۶ درصد اراضی کشاورزی استان آبی و ۸۴ درصد باقی مانده آن معادل بیش از ۷۱۸ هزار هکتار آنرا اراضی دیم تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha