۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 84602737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲ هزار مترمربع زمین برای ساخت موزه چالدران اختصاص یافت

ارومیه- ایرنا - فرماندار چالدران گفت: براساس دستور استاندار آذربایجان غربی، ۴۲ هزار مترمربع از زمین‌های منابع طبیعی برای ساخت سایت‌ موزه این شهرستان به اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان واگذار خواهد شد.

محمدرضا عبدالله نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی ساخت سایت موزه در این شهرستان است اظهار داشت: در چند سال گذشته برای ساماندهی مقبره "سیدصدرالدین" اقداماتی مانند مرمت دیوارها، مقبره و رواق‌ها در این اثر تاریخی انجام شده است.

وی افزود: مقبره "سیدصدرالدین" یکی از آثار تاریخی مهّم این شهرستان و آذربایجان غربی محسوب می‌شود که یادگاری از جنگ چالدران است و ایجاد سایت موزه در آن از نیازهای ضروری حوزه میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان به شمار می رود.

فرماندار چالدران اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های گذشته پیش بینی شده بود که برای به نمایش گذاشتن وقایع رخ داده در جنگ چالدران، سایت‌موزه‌ای در جوار مقبره سیدصدرالدین ایجاد شود.

عبدالله نژاد اظهار داشت: تاکنون مطالعات و تهیه طرح‌های اولیه این سایت‌موزه انجام شده و تلاش برای اجرای اقدامات عمرانی آن در حال انجام است که با واگذاری زمین و تعیین پیمانکار فاز عملیاتی آن اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، چالدران از شهرهای شمالی و مرزی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود که در جوار ترکیه قرار دارد؛ جنگ چالدران بین لشکریان صفوی و عثمانی‌ها در مرز ایران و عثمانی آن زمان روی داد و ایرانیان دفاع جانانه‌ای مقابل لشگر متجاوز داشتند.

نام شهرستان چالدران نیز از همین جنگ گرفته شده است؛ سیدصدرالدین نیز از سرداران این جنگ به شمار می رود که در این نبرد جان خود را از دست داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha