استاندار: وضعیت قاچاق چوب از جنگل‌های مازندران بحرانی است

ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفت: وضعیت قاچاق چوب از جنگل‌های مازندران بحرانی و نگران کننده است و مسوولان امر برای عبور از این چالش اساسی تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی پور شامگاه پنجشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی نظارت بر قاچاق کالا و ارز افزود: در نشست های مردمی که برگزار می کنیم همواره طبیعت دوستان و حامیان محیط زیست نسبت به قاچاق چوب از جنگل های استان دغدغه دارند و باید با برنامه ریزی اصولی این رویه چالش برانگیز نابود شود.

وی خاطر نشان کرد: طبیعت دوستان استان اکنون به ما می گویند که دیگر به دنبال طرح تنفس جنگل نباشید چراکه جنگلی دیگر وجود ندارد تا تنفسی ایجاد شود بلکه آنان معتقدند که ما باید به سمت احیا جنگل های مازندران برویم.

استاندار مازندران گفت : مسوولان باید افکار عمومی را در بحث قاچاق چوب از جنگل های مازندران حساس کنند تا با دغدغه جمعی برای گره گشایی از این مشکل و معضل جدی اقدام شود.

حسینی پور تصریح کرد: استفاده از فضای مجازی و ناظر کردن مردم در بحث قاچاق چوب باید با جدیت دنبال شود و باید قاچاقچیان را در مقابل افکار عمومی قرار دهیم و با حساس شدن مردم به تبع قاچاق چوب ازجنگل ها کاهش می یابد.

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد : اقدامات خوبی در بحث مبارزه با قاچاق چوب از جنگل های شمال در ماه های گذشته اتفاق افتاده ، اما این طرح ها کافی نیست و باید نظارت ها در این حوزه تشدید شود.

حسینی پور گفت : در بحث قاچاق کالا در استان باید به سمتی برویم که قاچاق را از مبادی اول و ابتدای راه ببندیم و برای ریشه کنی آن تلاش کنیم.

استاندار همچنین به موضوع ساماندهی املاک تملیکی در استان مازندران هم اشاره کرد و افزود: در این بخش همچنان ناهماهنگی هایی وجود دارد و عملکرد دستگاه های متولی در این حوزه مطلوب نیست که باید مسوولان امر نسبت به این موضوع جدی تر ورود کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha