۷ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84593464
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استان سمنان میزبان ۶ شهید دفاع مقدس است

۷ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۲۹
کد خبر: 84593464
استان سمنان میزبان ۶ شهید دفاع مقدس است

سمنان- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: ۶ شهید دفاع مقدس شامل پنج شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده به مناسبت روز جهانی مقاومت ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ برای تشییع به استان سمنان آورده می شوند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدحسن سلامی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سمنان بیان کرد: شهید شناسایی شده اهل استان سمنان می باشد و اطلاع رسانی به خانواده وی تا پایان هفته جاری انجام می شود.

وی در ادامه حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ را حماسه ای خودجوش و مردمی در حمایت از ولی فقیه و تجدید بیعت با آرمان های امام راحل ذکر کرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی افزود: روز شهادت شهید سلیمانی به عنوان روز جهانی مقاومت نامگذاری شد و ایشان نماد استادگی و بیداری امت اسلامی در برابر استبداد جهانی هستند.

سلامی ادامه داد: هشت ستاد شهرستانی و ۱۷ کارگروه در استان سمنان با محوریت جوانان و مدافعان حرم از ابتدای سال ۱۴۰۰ مشغول به فعالیت هستند و تاکنون ۲ هزار فعالیت فرهنگی انجام دادند.

وی انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان را هدف اصلی این برنامه ها برشمرد و اضافه کرد: این فعالیت ها در هفته دفاع مقدس، روز جهانی مقاومت و دهه فجر خواهد بود و محافل خاطره گویی با حضور رزمندگان مدافع حرم و ائمه جمعه، تجلیل از رزمندگان و خانواده شهدای مدافع حرم، برگزاری نشست های علمی و تخصصی در دانشگاه های استان با موضوع جبهه مقدس و گام دوم انقلاب از جمله برنامه ها است.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان خاطرنشان کرد: برگزاری شب شعر با حضور و موضوع مدافعان حرم، یادواره های محلی و شهرستانی، برگزاری ۶۰۰ برنامه فرهنگی و ادبی، تهیه بسته چندرسانه ای شامل نماهنگ، موشن گرافی و پوستر برای اطلاع رسانی و بهره برداری دستگاه های اجرایی، انتشار فراخوان جشنواره فیلمنامه نویسی شهادت قلم و تولید یکهزار دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی و ۱۷ برنامه مجازی از دیگر فعالیت های روز جهانی مقاومت است.

استان سمنان میزبان ۶ شهید دفاع مقدس است

سلامی یادآورشد: برپایی ایستگاه های فرهنگی در۱۰ نقطه استان سمنان، برگزاری پویش های کتابخوانی در مساجد، نواختن زنگ مقاومت روز ۱۳ دی ماه در مدارس استان، صدور بیانیه توسط تشکل های دانش آموزی، برپایی کلاس درس حاج قاسم در مدارس و یادواره شهدای مدافع حرم ۹ لغایت ۱۵ دی ماه جاری اجرا می شود.

وی  با اشاره به همزمانی ایام فاطمیه با روز جهانی مقاومت اظهار داشت: پیکر پنج شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده، ۱۲ دی ماه پس از ورود به استان در پنج نقطه استان سمنان با برگزاری وداع های مردم و اقشار مختلف تشییع می شود.

سلامی ابراز داشت: دستگاه های اجرایی، مساجد و مردم سال گذشته به ملاقات ۲۲ هزار رزمنده استان سمنان رفتند و دیدار از ۳۰ هزار رزمنده در سال جاری در دستور کار است همچنین گنجینه ای از مصاحبه های شفاهی با زمانبندی سالانه ۲ هزار مصاحبه از سال ۱۴۰۱ در برنامه جهشی پنج ساله خاطرات ۱۰ هزار رزمنده استان تهیه می شود.

وی با اشاره به تهیه سه هزار ساعت مصاحبه شفاهی عنوان کرد: ویژه برنامه "زنان دفاع مقدس" با محوریت سبک زندگی اسلامی و جهادی و نمایش اسوه های صبر و مقاومت در هشت شهر استان و به کارمندان و کارگران زن استان سمنان ارائه می شود.

تکمیل پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد

مدیرکل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: فعالیت های عمرانی پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان پیشرفت ۹۰ درصدی داشته و اکنون بخش موزه آرایی در حال انجام است.

سلامی با اشاره به گالری های ۶ گانه این پارک موزه ادامه داد: موزه‌آرایی گالری اول در حال تکمیل و گالری دوم در دست احداث است همچنین ۲۰۰ میلیارد ریال در سفر ریاست جمهوری به استان اعتبار برای پارک موزه سمنان جذب شد.

وی تخصیص اعتبار استانی و همکاری دستگاه های اجرایی را در تکمیل پارک موزه دفاع مقدس سمنان مهم برشمرد و اضافه کرد: تکمیل پارک موزه دفاع مقدس در حال حاضر به ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

سلامی اظهار داشت: بیش از ۳۰ هزار نفر در سال ۹۸ ازمجموعه نیمه کاره پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان  بازدید کردند.

استان سمنان میزبان ۶ شهید دفاع مقدس است

هفت یادمان شهدای استان سمنان نیمه کاره است

مدیرکل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: اعتبارات دولتی برای ساخت یادمان های شهدای گمنام وجود ندارد و یادمان ها با همکاری جوامع محلی، خیران، مسئولان و خیریه ها ساخته می شود و متولیان اصلی ساخت یادمان شهدای گمنام درخواست کنندگان یادمان ها هستند.

سلامی افزود: از ۵۱ یادمان شهدای گمنام استان سمنان، هفت یادمان نیمه کاره است که نبود اعتبار و وجود یادمان در مناطق کم برخوردار استان از دلایل اصلی آن است.

وی با اشاره به یادمان شهدای گمنام پارک کوهستان سمنان عنوان کرد: جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس برای جذب اعتبارات و تکمیل یادمان شهدای گمنام پارک کوهستان سمنان فعالیت می کنند.

گزارش تصویری مرتبط با این خبر را اینجا ببینید./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha