نماینده ولی فقیه درسمنان: گره‌گشایی‌های دولت سیزدهم امیدها را زنده کرد

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: گره‌گشایی از کار مردم و تلاش مسوولان دولت سیزدهم باعث امیدآفرینی در جامعه شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز یکشنبه در دیدار با رئیس و جمعی از مسئولان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر افزود: مسئولان باید برای فراهم سازی رفاه نسبی مردم بیش از پیش تلاش کنند.

وی افزود: دولت سیزدهم با گره گشایی از کار مردم در جهت بازگشت اعتماد سلب شده از مردم تلاش می کند و بارقه های امید در دل مردم با حضور این دولت خدمتگزار جوانه زد.

وی با اشاره به تلاش های دولت و مسئولان در حل مشکلات مردم اظهار داشت: هرجا مردم ببینند گره گشایی انجام و مشکلی حل شد، اعتماد آنها بیشتر می شود و نظام و دولت مستحکم‌تر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: نیت در کارها بسیار مهم است، کار اگر در جهت رضای خدا نباشد و دید مادی در کارها داشته باشیم و به دنبال منافع مادی باشیم کار به نحو احسن انجام نمی شود و به مشکل برخواهیم خورد.

امام جمعه سمنان اقدامات انجام شده در حوزه صنعت ، معدن و تجارت استان را مطلوب دانست و افزود: استان سمنان دارای ظرفیت خوبی در بخش معدن است و باید در بخش فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی معادن تلاش شود.

سمنان از استانهای برتر در رفع موانع تولید

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این دیدار گفت: احیا واحدهای راکد و حفظ وضع موجود و اشتغال واحدها دو اولویت اصلی این مجموعه در استان است.

علی تشنه دل افزود: سازمان صمت استان به عنوان یک سازمان اقتصادی در بحث تنظیم بازار و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و احیا واحدهای راکد ، نظارت بر تولید و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم وظایف اجتماعی مهمی دارد و به عنوان یک مجموعه اقتصادی و اجتماعی باشد.

وی افزود: در بخش صنعت ، تولید به محور مرکزی حاکمیت و نظام تنیده شده است و وظیفه این سازمان و سایر دستگاه ها این است که نگاه جامع نسبت به اقتصاد استان داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: کارآمدی در دستگاه های دولتی نقطه ای است که مورد هدف دشمنان است و سعی بر این دارند که با کمرنگ جلوه دادن اقدامات دستگاه ها نظام را فاقد کارآمدی لازم نشان دهند.

تشنه دل با اشاره به برخی چالش ها و مشکلات موجود در حوزه صنعت ، معدن و تجارت افزود: نهادهای مرتبط باید با تعامل و همکاری، چالش های موجود را برطرف کنند و باید هم‌سویی بیشتری بین دستگاه ها در جهت توسعه استان اتفاق بیفتد و اگر نهادی بخواهد خواسته خود را دنبال کند هم اقتصاد دچار مشکل می شود و توسعه استان نمی تواند تحقق پیدا کند.

وی با بیان برخی اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف صنعت ، معدن و تجارت استان اضافه کرد: استان سمنان در بحث رونق تولید و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل‌دار و بند الف تبصره ۱۸ جزو استانهای برتر کشور است و تصمیم بر این است که با تلاش سایر دستگاه ها ، فردی بیکار نشود زیرا نبود اشتغال و بیکاری تبعات فردی ، اجتماعی ، سیاسی و امنیتی برای استان و کشور دارد.

یکهزار و ۷۹۱ واحد صنعتی در استان سمنان دارای پروانه بهره برداری و مشغول به فعالیت هستند که با سرمایه گذاری حدود ۹۳ هزار میلیارد ریال برای ۵۳ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغالزایی داشتند. پروانه بهره‌برداری برای سرمایه‌گذاری حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان صادر شد که برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داشت.

۳۷ درصد اشتغالزایی استان سمنان در بخش صنعت و تولید است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha