سرپرست فرمانداری: زمینه برای سرمایه‌گذاری خارجی در ملایر فراهم است

همدان- ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه ملایر گفت: زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه های مختف اقتصادی و صنعتی ملایر فراهم است و برهمین اساس از سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی ترکیه در این شهرستان استقبال می‌کنیم.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا؛ «حسین فارسی» در نشست با سرمایه‌گذاران ترکیه اظهار داشت: این شهرستان زیرساخت‌های لازم برای هرگونه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را دارد و همه مدیران برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری پای کار هستند.

وی وجود امنیت پایدار در این شهرستان را مهمترین عامل در جذب سرمایه‌گذاران دانست و افزود: ملایر دارای ۲ عنوان جهانی مبل و منبت و انگور و برندهای ملی بی‌شمار است و اقتصادی پویا و فعال دارد.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر وجود ۱۵ مرکز علمی و دانشگاهی، شهرک‌ها و نواحی صنعتی، موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و شاهراه ارتباطی و جاذبه‌های توریستی و گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان برشمرد و افزود: تاکنون سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف در ملایر سرمایه‌گذاری کردند و فرش قرمز ما همواره زیر پای سرمایه‌گذاران گسترده است.

فارسی با بیان اینکه تمام تلاش دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی ایجاد امنیت پایدار و فراهم‌سازی شرایط و زیرساخت‌ها برای رشد و توسعه این شهرستان است، ادامه داد: در کنار این عوامل شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر به دنبال تکمیل زیرساخت‌های لازم برای معرفی شهرستان به کشور و جهان است و پروژه‌های بزرگی همچون بام ملایر، مینی‌ورلد و جاده سلامت را به عنوان فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری در دست اجرا دارند.

وی تاکید کرد: هیچ منع قانونی در اجرای فرصت‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان وجود ندارد و تمامی مجوزهای لازم و موافقت شورای اسلامی شهر را دارد و برنامه زمان‌بندی در اجرای طرح‌ها برای ما در درجه اول اهمیت است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان نیز با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده و قابلیت ارائه به سرمایه‌گذاران را دارد، افزود: ۲۱ فرصت سرمایه‌گذاری در شهرستان ملایر احصا و مطالعات اولیه آنها انجام شده که از این تعداد ۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به شهرداری ملایر است.

سرپرست فرمانداری: از سرمایه‌گذاری ترکیه در ملایر استقبال می‌کنیم

"سیدناصر محمودی" محور نشست با حضور سرمایه‌گذاران را معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری عنوان و طرح جاده سلامت شامل هتل، مجتمع تجاری، رستوران، واحدهای ویلایی و آپارتمانی با ۱۷ هکتار، مجتمع تجاری راستان با سه هزار و ۵۰۰ مترمربع، طرح میدان کوثر شامل نمایشگاه‌های بین‌المللی، میدان مرکزی میوه و تره‌بار، هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه و طرح تجاری و اداری مشترک با هلال احمر را از جمله ۶ فرصت سرمایه‌گذاری بیان کرد.

وی از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان به ۲ طرح تولید داروهای بیوتکنولوژی و سلیفون پلیمری در بخش صنعت، معدن و تجارت، چهار فرصت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی شامل گیاهان دارویی، احداث گلخانه تولید نشا، گلخانه هیدروپونیک و واحد فرآوری انگور عنوان کرد.

محمودی گفت: در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی، شهرک‌های صنعتی طرح الیاف شیشه، سنگ‌های زینتی و ساختمانی، مبلمان منبت با هدف صادرات، طرح تورهای اقامتی و اکوتوریسم در کوهستان‌ها و فرآوری سنگ‌های معدنی از دیگر فرصت های سرمایه گذاری در ملایر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری مجوزهای لازم را دارد، ابراز امیدواری کرد: در بازدیدهای میدانی سرمایه‌گذاران ترکیه از شهرستان ملایر گام مثبتی در راستای تحقق سرمایه‌گذاری این استان و شهرستان برداشته شود، ما نیز حمایت کامل را از سرمایه‌گذاران داریم.

محمودی با بیان اینکه دولت سیزدهم نیز تضمین لازم را از سرمایه‌گذاران خارجی دارد، گفت: چنانچه توافق اولیه بین سرمایه‌گذاران ترکیه و شهرداری ملایر صورت گیرد، مجوزهای لازم را از هیات دولت و وزارتخانه‌های مربوطه خواهیم گرفت.

شهردار ملایر نیز ۲ برند جهانی این شهرستان را الگوی مهم سرمایه‌گذاری این شهر عنوان کرد و افزود: ۶ فرصت سرمایه‌گذاری شهرداری، مهیا و مستعد سرمایه‌گذاری است و مطالعات اولیه و مجوزها و مصوبه‌های شورای اسلامی شهر را اخذ کرده و در محدوده شهری قرار دارند.

سرپرست فرمانداری: از سرمایه‌گذاری ترکیه در ملایر استقبال می‌کنیم

"مجید فرجی" بیان کرد: مجموعه مینی‌ورلد ظرفیتی مساعد برای جذب گردشگری است و در کنار جاده سلامت و فرصت سرمایه‌گذاری ایجاد نمایشگاه بین‌المللی ۱۷ هکتاری قرار دارد و برای ساخت هتل نیز همراهی و حمایت لازم را از سرمایه‌گذاران داریم. 

"سونر تلّی" مدیرعامل گروه ام‌کا تلّی سرمایه‌گذاری ترکیه‌ای نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از سفر به استان همدان و شهرستان ملایر، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های ایجاد شده توسط شهرداری را ستود و افزود: این امر نشان می‌دهد که یک تیم هماهنگ در این شهرستان کار می‌کنند و ما نیز مشتاق به کارکردن با این تیم هستیم.

"اوزال اونال" مدیرعامل هلدینگ نووس دیگر سرمایه‌گذار ترکیه‌ای نیز سرمایه‌گذاری در ملایر را فرصتی مغتنم دانست و اظهار داشت: زمان برای ما در انجام کار بسیار مهم است و می‌خواهیم این جدیت نیز در ملایر وجود داشته باشد تا بتوانیم در زمان‌بندی مناسب به اهدافمان برسیم.

به گزارش ایرنا؛ سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای در این ادامه این نشست از مجموعه توریستی و گردشگری مینی‌ورلد و جاده سلامت، تعدادی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری ملایر و بازار مبل و منبت و نمایشگاه‌های مبلمان منبت این شهر بازدید کردند و مقرر شد در جلسه‌ای مجدد، برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان به جمع‌بندی رسیده و توافقات لازم صورت گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha