بیش از ۴.۲ میلیون دُز واکسن در آذربایجان‌غربی تزریق شده است

ارومیه- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در حالی که ۲۹ آبان امسال، آمار واکسیناسیون در استان از چهار میلیون دُز گذشته بود، طی ۱۰ روز اخیر، بیش از ۲۶۰ هزار دُز دیگر در استان تزریق شد و این رقم از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار دُز فراتر رفت.

محمدامین ولیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۸ هزار دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شد و با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن های تزریق شده در استان به چهار میلیون و ۲۶۳ هزار دُز رسید.

وی اضافه کرد: با توجه به این آمار، در پاییز امسال روزانه به طور متوسط نزدیک به ۳۹ هزار دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از کل واکسیناسیون صورت گرفته در استان، حدود ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار دُز مربوط به نوبت اول بوده است.

ولیزاده گفت: البته تاکنون علاوه بر یک میلیون و ۸۸۰ هزار دُز دوم، حدود ۳۵ هزار دُز سوم نیز در آذربایجان غربی تزریق شده است.

وی افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت، همه افراد بالای ۱۲ سال در استان می توانند در سامانه سلامت ثبت نام کنند تا برای دریافت واکسن، به آنان پیامک ارسال شود.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۱۰۶ میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شده است؛ سهم استان از واکسیناسیون در کشور تاکنون بیش از ۴ درصد است.

آذربایجان غربی حدود سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha