۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84546690
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردستان دمای منفی ۹ درجه را در شبانه روز گذشته تجربه کرد

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: سراب شهرک دهگلان با دمای منفی ۹ درجه سانتی گراد در شبانه روز گذشته سردترین دمای استان را به خود اختصاص داد.

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته دهگلان، هزارکانیان و قاملو دمای منفی هشت، دیواندره و زرینه منفی هفت، سقز و بابارشانی و بهارستان منفی ۶، بیجار منفی پنج، مریوان منفی سه و کامیاران و قروه منفی ۲ درجه سانتی گراد دما داشتند.

وی با اشاره به اینکه سلین با دمای ۱۸ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بود، افزود: دمای شهر سنندج هم بین سه و ۱۲ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از امروز تا روز شنبه وضعیت هوای استان پایدار است و دمای هوای صبحگاهی در حد یخبندان و دمای روزانه نیز تغییرات آنچنانی ندارد.

وی یادآور شد: از روز شنبه تا سه شنبه موج بارشی ضعیفی از استان عبور می‌کند که سبب بارش های پراکنده در سطح استان می‌شود.

پناهی افزود: به دنبال بارش ورود سامانه بارشی به استان، دمای صبحگاهی استان در روزهای شنبه و یکشنبه حدود شش الی هفت درجه سانتی گراد افزایش می یابد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

در سال زراعی جاری تاکنون(اول مهر تا ۲۱ آبان) به صورت میانگین ۴۱ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد و نسبت به میانگین دوره بلندمدت(۳۰ سال گذشته) ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha