۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84545427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای کردستان پایان هفته پایدار است

۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۴۷
کد خبر: 84545427
هوای کردستان پایان هفته پایدار است

سنندج - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از امروز تا روز شنبه هفته آینده هوای استان پایدار است و بجز افزایش پوشش ابر، در برخی از نقاط مه و وزش باد ملایم پدیده دیگری را نخواهد داشت.

خسرو سیف پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از فردا تا اواسط هفته آینده به تدریج دمای هوای استان در طول روز حدود سه تا پنج درجه افزایش می یابد، اما یخبندان شبانه و صبحگاهی را در بیشتر نقاط استان بخصوص نواحی شمالی و شرقی شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۱۳ ایستگاه هواشناسی استان دمای منفی را مخابره کردند، افزود: سراب شهرک با دمای منفی ۶ درجه سردترین و کامیاران و سلین با دمای ۱۵ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه دمای شهر سنندج نیز بین یک و ۱۲ درجه سانتی گراد در نوسان بود، ادامه داد: میانگین حداقل دمای استان در شبانه روز گذشته منفی ۲ و حداکثر آن ۱۰ درجه سانتی گراد بود.

وی یادآور شد: سراب شهرک نیز با پنج میلی متر بارندگی، پربارش‌ترین نقطه استان در شبانه روز گذشته بود و پس از آن قروه و بهارستان سه میلی متر، دهگلان، هزارکانیان، قاملو و مریوان ۲، دیواندره و سلین یک و سنندج و سروآباد چهار دهم میلی متر بارش داشتند.  

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

در سال زراعی جاری تاکنون صورت میانگین ۴۱ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد و نسبت به میانگین دوره بلندمدت(۳۰ سال گذشته) ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha