۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84549997
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال تردد در کردستان وجود دارد

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با توجه به افزایش فعالیت سامانه بارشی از امشب تا فردا بعدازظهر، احتمال آبگرفتگی معابر و به دنبال آن بارش برف و کولاک و اختلال در تردد در گردنه‌ها و مناطق سردسیر استان وجود دارد.

علی پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از صبح امروز سامانه بارشی وارد استان شده که فعالیت آن بیشتر به صورت باران و در مناطق جنوبی بوده است.

وی افزود: امروز به دنبال این بارش، شهر کامیاران با هفت میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی را در استان داشت و شهرهای سنندج، دهگلان و موچش نیز با سه میلی متر، بابارشانی، بهارستان و آویهنگ ۲ و قروه و قاملو یک میلی متر در رده های بعدی قرار داشتند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به این فعالیت این سامانه بارشی تا روز سه شنبه در استان تداوم دارد، اضافه کرد: بیشتر بارش‌های این سامانه از امشب تا بعدازظهر فردا دوشنبه اتفاق می افتد که مقدار بارش‌ها در شهرهای مریوان، سروآباد، کامیاران، سنندج، قروه و دهگلان از شدت بیشتری برخوردار است،

وی ادامه داد: عمده بارش‌های این سامانه به شکل باران است، اما در ارتفاعات و گردنه‌ها به صورت بارش برف و کولاک و پدیده مه پیش بینی می‌شود که سبب اختلال در تردد و کاهش افق دید می‌شود.

پناهی گفت: طی چند روز آینده دمای هوای استان در طول روز تغییرات آنچنانی ندارد، اما دمای شبانه و صبحگاهی از روز چهارشنبه به صورت میانگین سه تا چهار درجه کاهش می یابد.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته بابارشانی با دمای منفی چهار درجه سانتی گراد سردترین و سلین با دمای ۱۹ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج نیز بین ۶ و ۱۷ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

در سال زراعی جاری تاکنون به صورت میانگین ۴۱ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد و نسبت به میانگین دوره بلندمدت(۳۰ سال گذشته) ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha