۱ آذر ۱۴۰۰، ۸:۳۰
کد خبر: 84550587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش باران به هوای سنندج طراوت بخشید

۱ آذر ۱۴۰۰، ۸:۳۰
کد خبر: 84550587
بارش باران به هوای سنندج طراوت بخشید

سنندج - ایرنا - بارش باران در نخستین روز از آذر ماه طراوت و شادابی خاصی به هوای سنندج بخشید.

به گزارش ایرنا، با ورود موج بارشی به غرب کشور بارش باران در مناطق مختلف جنوبی استان کردستان از روز گذشته آغاز شده است و بامداد امروز دوشنبه بارش باران طراوت و زیبایی خاصی به نخستین روز آذر در سنندج بخشید که بارش ها در مناطق دشت به صورت باران و در مناطق کوهستانی به صورت برف بود.

بامداد امروز این بارش ها در سنندج شدت بیشتری به خود گرفت و با توجه به ریزش برگ درختان و آبگرفتی معابر تردد شهروندان را با مشکل مواجه کرد و مردم این شهر مجبور شدند برای رفتن به چتر به همراه داشته باشند و برخی نیز که با پای پیاده به محل کار خود می رفتند لباس گرم زمستانی و بارانی پوشیده بودند.

این بارش باران پاییزی در حالی در سنندج آغاز شده که امروز نخستین روز بازگشایی مدارس ابتدایی نیز بود و با توجه به اینکه این بازگشایی به صورت کامل در مدارس نیست و سرویس رفت و آمد دانش آموزان به راه نیافتاده است برخی از والدین ناچار شدند که با وسایل نقیله شخصی فرزندان خود را به مدارس برسانند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این فعالیت این سامانه بارشی تا روز سه شنبه در استان تداوم دارد، اضافه کرد: بیشتر بارش‌های این سامانه تا بعدازظهر روز دوشنبه اتفاق می افتد که مقدار بارش‌ها در شهرهای مریوان، سروآباد، کامیاران، سنندج، قروه و دهگلان از شدت بیشتری برخوردار است،

علی پناهی گفت: عمده بارش‌های این سامانه به شکل باران است، اما در ارتفاعات و گردنه‌ها به صورت بارش برف و کولاک و پدیده مه پیش بینی می‌شود که سبب اختلال در تردد و کاهش افق دید می‌شود.

وی اضافه کرد: طی چند روز آینده دمای هوای استان در طول روز تغییرات آنچنانی ندارد، اما دمای شبانه و صبحگاهی از روز چهارشنبه به صورت میانگین سه تا چهار درجه کاهش می یابد.

داره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

در سال آبی جاری تاکنون به صورت میانگین ۴۱ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد و نسبت به میانگین دوره بلندمدت(۳۰ سال گذشته) ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سنندج با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha