۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84548674
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی کردستان را فرا می‌گیرد

۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲
کد خبر: 84548674
سامانه بارشی کردستان را فرا می‌گیرد

سنندج - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از صبح روز یکشنبه سامانه بارشی وارد استان می‌شود که تا روز سه شنبه در استان فعال است.

خسرو سیف پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بیشتر بارش‌های این سامانه در روز دوشنبه اتفاق می افتد که در این روز، بارش‌ها بیشتر نقاط استان را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در شهرهای مریوان، سروآباد و کامیاران از شدت بیشتری برخوردار است، افزود: عمده بارش‌های این سامانه به شکل باران است، اما در ارتفاعات و گردنه‌ها به صورت برف و کولاک خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: طی چند روز آینده دمای هوای استان در طول روز تغییرات آنچنانی ندارد، اما دمای شبانه و صبحگاهی افزایش یافته و از شدت سرمای صبحگاهی کاسته می شود.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته هزارکانیان با دمای منفی هفت درجه سانتی گراد سردترین و سلین با دمای ۱۹ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج نیز بین منفی یک و ۱۴ درجه سانتی گراد در نوسان است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

در سال زراعی جاری تاکنون(اول مهر تا ۲۱ آبان) به صورت میانگین ۴۱ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد و نسبت به میانگین دوره بلندمدت(۳۰ سال گذشته) ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha