۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84547501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای شبانه در کردستان افزایش می‌یابد

۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲
کد خبر: 84547501
دمای شبانه در کردستان افزایش می‌یابد

سنندج - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: طی امشب به دلیل شکل‌گیری جریانات جنوبی گرم، دمای هوای استان چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

ریحان امیدی راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته از ۲۲ ایستگاه هواشناسی استان، ۱۸ مورد دمای منفی را گزارش کردند که سراب شهرک با دمای منفی ۹ درجه سانتی گراد سردترین نقطه استان بود.

وی با اشاره به اینکه سلین هورامان هم با دمای ۱۸ درجه سانتی گراد گرمترین دما را داشت، افزود: دمای شهر سنندج نیز در سردترین ساعت، منفی ۲ و در گرمترین حالت ۱۳ درجه سانتی گراد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: امروز و فردا وضعیت جوی استان پایدار است اما پدیده وارونگی دما موجب انباشت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا می شود و همچنین پدیده مه غلیظ نیز در نقاط شرقی استان اتفاق می افتد.

وی یادآور شد: از روز یکشنبه تا سه شنبه سامانه بارشی به استان وارد می شود که بارش باران و رعد و برق و کولاک برف را در ارتفاعات به همراه دارد که میزان بارش ها در نیمه جنوبی استان قابل ملاحظه تر از سایر نواحی است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

در سال زراعی جاری تاکنون(اول مهر تا ۲۱ آبان) به صورت میانگین ۴۱ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد و نسبت به میانگین دوره بلندمدت(۳۰ سال گذشته) ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha