وزش باد شدید تا پایان امروز سه‌شنبه در مازندران ادامه دارد

ساری - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران نسبت به وقوع باد نسبتا شدید در مناطق مختلف این استان تا پایان امروز سه‌شنبه خبر داد.

احمد اسدی به خبرنگار ایرنا گفت : با شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو، هوای مازندران از امروز تا اواخر وقت روز چهارشنبه علاوه بر بارش باران گاهی به صورت رگباری، کاهش محسوس دما و وقوع رعد و برق، با وزش باد نسبتا شدید نیز همراه است.

وی افزود : به علت وزش باد شدید موقتی، شکسته شدن سرشاخه‌ها و احتمال بروز آسیب به برخی سازه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی دور از انتظار نیست و شهروندان هنگام تردد در معابر باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.

اسدی اظهار داشـت : برابر اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی ، بیشترین میزان سرعت وزش باد در استان با ۵۰ کیلومتر بر ساعت در ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه صبح امروز در رینه آمل به ثبت رسیده است و در شهر ساری مرکز مازندران نیز در ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه ظهر امروز سرعت وزش باد به ۳۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

معاون هواشناسی مازندران گفت که وزش باد شدید موقتی تا پایان وقت امروز در مناطق مختلف مازندران همچنان ادامه خواهد داشت و احتمال افزایش سرعت وزش باد نیز با توجه به تداوم ناپایداری‌های جوی دور از انتظار نیست.

اسدی افزود: بیشترین میزان بارندگی نیز از دوشنبه‌شب تا صبح امروز با ۸۵ میلی‌متر در منطقه "سرلیماک" رامسر و کمترین میزان نیز با یک میلی‌متر در بابلسر به ثبت رسیده است.

سامانه جدید بارشی که از اواخر دوشنبه شب وارد مازندران شد و تا فردا نیز مناطق مختلف این استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، علاوه بر بارش باران، وزش باد شدید موقتی و وقوع رعد و برق، کاهش ۶ درجه‌ای دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز تا ۱۲ درجه را به همراه دارد.

هواشناسی مازندران پیش از این با صدور اطلاعیه ای نسبت به آبگرفتگی معابر هشدار داد و پیش بینی کرد که دریای خزر هم شاهد شکل گیری امواج پنج متری خواهد بود و به همین دلیل هرگونه فعالیت دریایی را با اعلام هشدار سطح قرمز ، ممنوع اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha