نخستین هنرستان هنرهای زیبای دختران در بجنورد افتتاح شد

بجنورد- ایرنا- نخستین هنرستان هنرهای زیبای دختران در بجنورد روز چهارشنبه با حضور شماری از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این آیین اظهار داشت: در مجموع ۳۰ هنرجو برای تحصیل در ۲ رشته سینما و نمایش در هنرستان دخترانه هنرهای زیبا ثبت نام کردند.

وی گفت: از این تعداد ۱۵ هنرجو در رشته نمایش و ۱۵ نفر در رشته سینما هستند.

وی با بیان اینکه این هنرستان با کمک و  همکاری اداره کل آموزش  و پرورش و  نوسازی مدارس خراسان شمالی تجهیز شدگفت: با توجه به استقبال خوبی که از این هنرستان شده است در نظر داریم در سال آینده نیز این مرکز آموزشی هنری را  توسعه دهیم.

فرخنده در ادامه افزود:  طرح آموزش هنرهای زیبا حدود ۱۰۰‌سال پیش در کشور کلید خورد و بسیاری از هنرمندان بزرگ و نامدار که امروز به آنها افتخار می‌کنیم پرورش یافته همین هنرستان‌های زیبا هستند.

نخستین هنرستان هنرهای زیبای دختران در بجنورد افتتاح شد

اقناع سازی تحصیل دانش آموزان در مدارس فنی

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی در ادامه این آیین اظهار داشت: موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان و اقناع سازی خانواده های آنان برای تحصیل دانش آموز در مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش باید مورد توجه متولیان امر باشد.

احمد برادران با اشاره به اینکه برنامه ریزی حوزه تعلیم و تربیت تحصیل ۵۰ درصد دانش آموزان در مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش است گفت:  کیفیت بخشی و ارتقا خدمات در مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه  هم اکنون گرایش خانواده ها به تحصیل دانش آموزان در رشته های نظری  است و این خود یکی از مهم‌ترین آسیب های حوزه تعلیم و تربیت است گفت: ایجاد هنرستان ها و مدارس هنری با امکانات و خدمات بیشتر باید تقویت و ذهینت های منفی در خصوص تحصیل دانش آموزان در این مدارس برطرف شود.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان استان  در حوزه فرهنگ و هنر افزود: در زمینه ایجاد مدارس هنرهای زیبا عقب هستیم و این روند باید شتاب بگیرد.

استان خراسان شمالی ۱۸۰ هزار دانش آموز دارد که در بیش از دو هزار آموزشگاه تحصیل می کنند که در مجموع ۱۰ هزار و ۳۴ هنرجو در ۸۹ هنرستان خراسان شمالی در حال تحصیل هستند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha