پنج هکتار از مراتع ییلاقی کَجین دشت دامغان طمعه حریق شد

سمنان-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: آتش‌سوزی در مراتع ییلاقی کَجین دشت در شمال شهرستان دامغان رخ داد و مهار آتش همچنان ادامه دارد.

سرهنگ علیرضا ابوطالبی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: آتش سوزی صبح امروز در این منطقه به وقوع پیوست و برای مهار آتش سوزی، نیروهای امدادی یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان به همراه تجهیزات و امکانات، یک دستگاه خودرو آتش نشانی از شهرداری کلاته رودبار و عوامل نیروهای آتش نشانی و نیروهای مردمی به منطقه اعزام شدند. 

وی اظهار داشت: در پی وقوع این آتش سوزی گونه های گیاهی شامل دَرمنه، گَوَن، اسپرس و گندمیان و تعدادی درخت جنگلی ارس در وسعت پنح هکتار دچار آتش شد که مهار آن ادامه دارد. 

ابوطالبی اضافه کرد: ۵۴۳ هزار هکتار سطح مراتع شهرستان دامغان است که از این میزان ۷ هزار و ۹۴۴ هکتار را مراتع کجین دشت در منطقه شمالی شهرستان دامغان تشکیل می‌دهد. 

وی خاطر نشان کرد: میزان خسارت و علت آتش سوزی در منطقه کجین دشت دامغان پس از مهار آتش اعلام می‌شود. 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تاکید بر اینکه حفاظت و پاسداری از عرصه های وظیفه همگانی است گفت : شهروندان استان می توانند وقوع هرگونه آتش سوزی یا تخریب عرصه های منابع طبیعی استان را با شماره ۱۵۰۴ گزارش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha