۳ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۱۷
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84483789
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

‍ ۸۸ هکتار از اراضی مهدیشهر جنگل‌کاری و مراقبت شد

سمنان- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: عملیات جنگل کاری و مراقبت در وسعت ۸۸ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از محل صندوق توسعه ملی انجام شد.

به گزارش ایرنا، حیدر واحد مطلق عصر شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: جنگل‌کاری با هدف توسعه پوشش گیاهی و افزایش سرانه اراضی جنگلی در شهرستان مهدیشهر انجام شد.
وی ادامه داد: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی عملیات جنگل کاری، مراقبت و آبیاری در وسعت ۸۸ هکتار اجرا شد و به پایان رسید.
وی تصریح کرد: ۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی سال گذشته برای توسعه اراضی جنگلی در نظر گرفته شده است.
واحد مطلق خاطرنشان کرد: جنگل کاری در سه حوضه آبخیز جاشلوار، آسوران و هیکو با کاشت قلمه بید، تبریزی و صنوبر انجام شده است.
وی بیان کرد: اقدامات زیستی شامل جنگل‌کاری با رویکرد جامع نگری در حوضه‌های آبخیز انجام می‌شود و هدف اصلی این اقدامات تقویت و بهبود پوشش گیاهی و حفاظت خاک در مقابل فرسایش است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر تاکید کرد: حفاظت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی نیازمند مشارکت آحاد جامعه است.
وسعت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر ۳۹۵ هزار هکتار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha