۱۸۶ واحد صنفی چهارمحال و بختیاری به دلیل رعایت نکردن بهداشت پلمب شد

شهرکرد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: رعایت نکردن بهداشت به پلمب ۱۸۶ واحد صنفی استان در تابستان امسال منجر شد.

سید راشد جزایری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه ماه گذشته و با شدت گرفتن موج پنجم کرونا ۵۹ هزار و ۶۵۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام گرفت که از این تعداد ۲۱ هزار و ۲۰۰ مورد در تیر، ۱۹ هزار و ۸۵۰ مورد در مرداد و ۱۸ هزار و ۶۰۰ مورد در شهریور بوده است.

وی ادامه داد: در نتیجه این بازرسی‌ها، ۲۳۲ واحد در تیر، ۱۹۰ واحد در مرداد و ۱۲۳ واحد صنفی در شهریور به جرم تخلف در خصوص رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شد که به دنبال آن به ترتیب ۱۵، ۷۷ و ۹۴ واحد در سه ماه اخیر پلمب شد.

جزایری از تداوم بازرسی‌ها بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازار خبر داد و گفت: اگر چه شیوع کرونا در استان نزولی شده است اما تجربه استان‌های دیگر ثابت کرده که هر لحظه غفلت می‌تواند این روند نزولی را به افزایش شیوع تبدیل کند به طوری که سه استان کشور پس از آنکه روزهای نزولی را پشت سر گذاشتند بلافاصله با خیز موج دیگر روبرو شده و روند شیوع کرونا در این استانها صعودی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به برنامه واکسیناسیون در استان، اظهار داشت: بر اساس آنچه در استان برای تزریق روزانه هدفگذاری شده، جلوتر هستیم به نحوی که روزانه برای استان تزریق ۱۴ هزار و ۱۵۰ دُز واکسن هدفگذاری شده که در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۱۶ هزار و ۸۱۶ دُز واکسن تزریق می‌شود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۳۰ شهریور، ۲۱۳ هزار و ۷۳۱ مورد تست مولکولی تشخیص ویروس کرونا در استان گرفته شده که بر اساس آن ۷۶ هزار و ۲۰۶ مورد مبتلای به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

بر اساس جدیدترین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، بروجن، لردگان، بن، سامان، اردل و کیار در وضعیت قرمز (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha