۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84422488
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۴.۷ درصد جمعیت هدف چهارمحال و بختیاری در برابر کرونا واکسینه شد

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون ۱۴.۷ درصد جمعیت هدف استان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: این میزان ۱.۷ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

سید راشد جزایری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از وارد شدن ۱۶۰ هزار دوز واکسن کرونا به استان از ابتدا تاکنون خبر داد و افزود: از این تعداد تاکنون ۱۳۰ هزار دوز تزریق شده است.

وی ادامه داد: از روز عید غدیر خم(۷ مرداد) با آغاز فاز سوم واکسیناسیون علیه کرونا، فرهنگیان، بیماران ۱۸ سال به بالای مبتلا به دیابت، زندانیان، رانندگان حمل و نقل درون و برون شهری و خبرنگاران در نوبت تزریق واکسن قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روزانه سه هزار دوز واکسن کرونا وارد استان می‌شود، تصریح کرد: مشکلی در خصوص تامین واکسن وجود ندارد و متناسب با برنامه پیش می‌رویم.

جزایری به توصیه‌های بهداشتی دریافت تزریق واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: در زمان واکسیناسیون فرد نباید ناشتا باشد زیرا ممکن است پس از تزریق واکسن دچار سرگیجه یا افت فشار شود از همین رو لازم است افراد صبحانه یا میان‌وعده ساده‌ای مصرف کنند و شب قبل از آن نیز غذای سبکی میل کرده و خواب خوب و راحتی داشته باشند.

وی همچنین توصیه کرد تا افراد پس از دریافت واکسن کرونا از مایعات فراوان استفاده کنند تا در صورت ضعف و بی‌حالی برای آنها مشکلی ایجاد نشود.

به گزارش ایرنا،بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل و کیار در وضعیت قرمز( خیلی پرخطر) و شهرستان لردگان و سامان در وضعیت نارنجی(پرخطر) و شهرستان‌های بن، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد( خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha