واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی به ۳۵ ساله‌ها رسید

بیرجند - ایرنا - بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امکان ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای متولدین ۱۳۶۵ به قبل یعنی ۳۵ سال به بالا که ساکن استان‌ خراسان جنوبی هستند، فراهم شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از این دانشگاه، سامانه salamat.gov.ir برای ثبت‌نام متولدین ۱۳۶۵ و قبل از آن به منظور انجام واکسیناسیون باز شد و از امروز آماده ثبت‌نام واجدین شرایط برای دریافت نوبت تزریق واکسن کرونا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: اکنون در تمامی استان‌های کشور، امکان ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای متولدین ۱۳۵۵ و قبل از آن فراهم شده است و علاوه بر این، سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون برای افراد ۳۵ تا ۴۴ سال (متولدین ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۵) که ساکن استان‌ خراسان جنوبی همچنین ۱۰ استان دیگر شامل بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، قم و هرمزگان هستند و پرونده بهداشت دارند، باز شد.

محمد دهقانی فیروزآبادی از این گروه سنی درخواست کرد هرچه سریعتر نسبت به ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا در سامانه اقدام کنند و براساس زمان و مکانی که برای تزریق واکسن انتخاب کرده‌اند، به مرکز واکسیناسیون مراجعه شود.

وی با اشاره به تحویل ۶۸ هزار دُز واکسن جدید کرونا به استان در روز یکشنبه و افزایش ساعت کاری مراکز تجمیعی واکسیناسیون در خراسان جنوبی گفت: با توجه به تامین واکسن‌های جدید و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون، مردم قبل از مراجعه به این مراکز از طریق ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir برای اخذ نوبت اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر ضرورت پوشش کامل‌تر واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال نیز تاکید کرد و افزود: افراد مشمول این گروه سنی که تاکنون به هر دلیل موفق به دریافت واکسن نشده‌اند، بدون نیاز به ثبت‌نام در سامانه واکسیناسیون و در هر زمانی که برایشان مقدور است برای تزریق واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی به آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار وزارت بهداشت درخصوص وضعیت پوشش واکسیناسیون در سطح کشور اشاره و بیان کرد: خراسان جنوبی با پوشش ۳۷.۵ درصدی تزریق دز اول واکسن جمعیت زیر پوشش، رتبه سوم پوشش واکسیناسیون کرونا بین استان‌های کشور را دارد.

دهقانی گفت: امیدواریم با همت و تلاش همکارانم در سراسر استان و همراهی مردم، بتوانیم به سرعت پوشش کامل واکسیناسیون را اجرایی کنیم.

افراد به منظور زمان‌بندی و نوبت‌دهی تزریق واکسن کووید-۱۹ براساس سند ملی واکسیناسیون برای گروه‌های سنی اعلام شده از طریق سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا، نسبت به ثبت‌نام و درج کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود اقدام کنند و سپس زمان و محل مراجعه برای دریافت واکسن انتخاب شود.

نوبت تخصیص داده شده برای افراد نمایش داده و علاوه بر آن از طریق پیامک به تلفن همراه آنان ارسال می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha