۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۳۴
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85472557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز شمارش آرا در شعب حوزه انتخابیه بیرجند و ادامه اخذ رای

بیرجند - ایرنا - فرماندار بیرجند گفت: شمارش آرا در شعبه‌های روستایی حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" آغاز شد و در تعدادی از شعب شهر بیرجند همچنان اخذ رای از مردم ادامه دارد.

علی فاضلی‌ فرد شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقرر شده بود شعب روستایی که از ساعت ۲۱ به بعد رای دهنده نداشته باشد پایان رای گیری را اعلام و نسبت به شمارش آرا اقدام کنند.

وی گفت: تا این لحظه تعدادی از روستاهای حوزه انتخابیه آرای ماخوذه را شمارش و اعلام کرده‌اند.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف بیان کرد: برای شهرستان بیرجند درخواست تمدید نداشته‌ایم اما در چند شعبه مردم هنوز در حال رای دادن هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده در برخی شعب شهری بیرجند مردم هنوز حضور دارند که به داخل شعب هدایت شدند و رای گیری تا اخذ آخرین رای ادامه دارد.

فاضلی فرد گفت: شمارش آرا انجام و آمار نهایی بعد از اعلام رسمی ستاد انتخابات در استان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرایند اخذ رای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه انتخابیه ۱۵ استان کشور از جمله حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" آغاز و از ساعت ۱۸ سه بار تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۹ اعلام کرد: رای گیری از افرادی که تا قبل از مهلت قانونی اخذ رای در محل شعبه حاضر شده و نوبت رای گیری از آنان فرا نرسیده است، در حکم رای گیری در مهلت قانونی تلقی می‌شود لذا اعضای شعبه موظفند افراد مذکور را به داخل شعبه هدایت کرده، درب شعبه را با کمک عوامل انتظامی بسته و اقدام به اخذ رای تا آخرین نفر کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: بدیهی است فرآیند قرائت و شمارش آرا پس از این اقدامات آغاز می‌شود.

۲۸۷ شعبه اخذ رای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف مستقر شده که از این تعداد ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار است همچنین از مجموع شعب دایر شده ۱۸۸ شعبه در شهرستان بیرجند، ۵۶ شعبه در شهرستان درمیان و ۴۳ شعبه در شهرستان خوسف فعالیت دارد.

۱۴۴ شعبه در شهرها و ۱۴۳ شعبه هم در مناطق روستایی این سه شهرستان دایر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha