۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84455582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا مصرف گاز سی‌ان‌جی در خراسان شمالی را ۱۰ درصد کاهش داد

بجنورد- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: روزانه ۱۸۳ هزار متر مکعب گاز سی ان جی در این استان مصرف می شد که محدودیت های کرونایی این میزان را ۱۰ درصد کاهش داد.

گاز طبیعی فشرده یا سی‌ان‌جی سوختی است که بیشتر به‌عنوان جایگزینی برای بنزین،گازوییل و گاز مایع به‌کار می‌رود؛ سی‌ان‌جی نسبت به سایر سوخت های فسیلی آلودگی کمتری ایجاد می‌کند و فراوانی و قیمت مناسب دارد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی، مجتبی شکوری اظهارداشت: محدودیت های کرونایی استان در فروردین ماه اجرا شد و این محدودیت ها در پیک پنجم در مردادماه افزایش یافت و به علاوه بر تعطیلی برخی کسب و کارها و دورکاری کارمندان، سفرهای بین استانی نیز محدود شد و این موضوع باعث کاهش مصرف سوخت سی ان جی در استان شد.

 وی تصریح کرد: ۴۲ میلیون مترمکعب گاز سی ان ‌جی از ابتدای امسال تاکنون در این استان مصرف شده است که این میزان از مصرف گاز موجب صرفه جویی بیش از ۴۵ میلیون لیتر در مصرف بنزین نیز شده است.

شکوری با بیان اینکه اجرای طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی به سوخت گاز در خراسان شمالی در حال اجراست، افزود: تاکنون یکهزار و ۴۰۵ دستگاه خودرو در استان به ‌صورت رایگان دوگانه سوز شده اند و یک هزار و ۶۰۰ راننده عمومی در سامانه https://gcr.niopdc.ir  نام نویسی کرده‌اند.

در خراسان شمالی ۴۹ جایگاه عرضه سوخت و فرآورده های نفتی، ۲۹ جایگاه سی. ان. جی و ۱۰۹ باب فروشندگی روستایی فعال است.  

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی پیشتر اعلام کرده بود که بهار امسال، عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت استان، نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۵ درصد کاهش داشته است و مصرف بنزین در بهار امسال با صرفه‌جویی ۲۲ میلیون لیتری همراه بود.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

آخرین مرحله از طرح ممنوعیت ترددها از ۲۴ مرداد ماه تا ششم شهریورماه اجرایی شد و در این مدت سه هزار و ۱۴۸ مورد جریمه ۲۰۰ هزار تومانی، ۹۱ مورد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و سه هزار و ۶۰ مورد جریمه یک میلیون تومانی برای رانندگان متخلف و بی توجه به دستورالعمل های کرونا صادر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha