مرحله فعال رزمایش روسیه در نزدیکی مرز افغانستان انجام شد

مسکو - ایرنا - سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: مرحله فعال رزمایشی که در آن دو هزار و ۵۰۰ سرباز این کشور با مشارکت نیروهایی از ازبکستان و تاجیکستان در محل تمرین «هارب میدان» در ۲۰ کیلومتری مرز تاجیکستان و افغانستان حضور دارند ، انجام شد.

به گزارش ایرنا از مسکو، در این رزمایش نیروی هوایی ارتش روسیه و تاجیکستان از روش «دور بالگرد» برای پشتیبانی آتش از یگان های زمینی پیشرو استفاده و منطقه مستحکم تشکیلات مسلح غیرقانونی فرضی را نابود کردند.

بدین منظور، خدمه بالگردهای رزمی Mi-۲۴ که به عنوان بخشی از یگان ها عمل می کردند، در یک دایره صف آرایی کرده و به طور مداوم به سمت مرکز ارتباطات، پست های فرماندهی و راه های ارتباطی منطقه اشغال شده توسط دشمن با موشک های کلاس «هوا به سطح» شلیک می کردند.

سرویس مطبوعاتی ارتش روسیه همچنین اعلام کرد که نیروهای هوایی بالگردهای Mi-۸  را برای پاکسازی منطقه و نابودی «ستیزه جویان»  بازمانده فرود آوردند.

علاوه بر این، خلبانان راه هایی را برای فرار از سیستم های دفاع هوایی دشمن در ارتفاعات بسیار کم با در نظر گرفتن ویژگی های مناطق کوهستانی طراحی کردند. در مجموع، در نتیجه حمله هوایی، خدمه بالگرد بیش از ۱۰۰ هدف زمینی را مورد اصابت قرار دادند.

پیشتر گزارش شده بود که مرحله فعال تمرینات تاکتیکی «جنوب -۲۰۲۱»  که ارتش روسیه و ازبک در آن شرکت می کنند در نزدیکی شهر ترمز، نزدیک مرز با افغانستان به پایان رسید.

در حال حاضر، در افغانستان بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان جنبش طالبان به دنبال آغاز خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور، که از سال ۲۰۰۱ در آنجا بوده اند،  درگیری وجود دارد.  سال گذشته، ایالات متحده و طالبان توافق آتش بس را امضا کردند که در بخشی از آن نیروهای آمریکایی باید تا ۱۱ سپتامبر افغانستان را ترک کنند.

به گفته مقامات تاجکیستان نیروهای طالبان هم اکنون ۹۰ درصد مرز افغانستان با این کشور را در کنترل خود دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha